söndag 16 augusti 2015

Spelkväll och bioeftermiddag

Igår kväll skippade familjen P tv:n nästan hela kvällen och spelade spel.
Kvällens spel var Lustigkurre. Det går ut på att man ska göra olika knäppa saker som står på kort. Andra kort betygsätter det man gjorde och man får gå fram, tillbaka eller stå över ett kast. Första omgången klarade sig S undan alla Lustigkurre rutor och behövde inte dra några kort. L fick bland annat gå som en anka. Jag fick leka häst och ha L på ryggen. Maken slog alla i fingerkrok. Andra spelomgången hamnade S på alla Lustigkurre rutor som fanns nästan.
Till fikat igår blev det gratis glass från glassbilen. Jag gick med i nya glassbilsklubben och fick 20 kronor rabatt på glassen. Sen hade jag en rabattkupong på 40 kronor sen gamla glassbilsklubben. Jag fick 11 kronor över på rabattkupongen. Så jag köpte ett paket hamburgare för 69 kronor (- 11 = 58 kronor) och fick då ett paket hamburgerbröd på köpet. Strösslet vann jag i en baktävling på baka.se. Chokladsåsen fick jag gratis från Coop en gång (kommer inte ihåg hur). Bananerna var dock inte gratis.
L och S är på gratis bio och ser Den stora nötkuppen. Biobiljetterna fick jag via Santa Marias samlarkampanj. Jag väntar fortfarande på tacolådan + 2 biobiljetter till + en tacolåda till. Jag hoppas även komma upp i en biobiljett eller helst 2 biobiljetter och en tacolåda till. Jag byter bort några Pärsons pålägg mot streckkoder men vissa tycker att en streckkod är lika mycket värd som ett pålägg. Filmen är i 3D men dom har med sig 3D glasögon hemifrån. Snackset köper dom med mina pengar från Filmpanelens undersökningar och presentkort som L fått i julklapp/födelsedagspresent.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...