lördag 15 december 2012

Burbyte

97 timmar kvar bara. =)
Snöflinga hamster har rör utanpå sin bur. Hon bor inne i rören, hon sover där och hon gör sina behov där. I rören är det lufthål vilket gör att behoven hamnar utanför på L:s byrå. Inte så fräscht.
Så idag har jag och min bytarkompis byt burar med varandra. Vi böt hus också så nu har Snöflinga ett litet hus att sova i. Springhjulet fick hon i för tidig julklapp av L. Pumba fick en hängleksak. Både Pumba och Snöflinga gillar sina nya leksaker. =) Skutt ska få en kanintoalett och djurgräs men det har hon inte fått än.
Maken var på ett skänkes när han tog ut paketet med djursakerna på posten. En ångkokare. Maken börjar knorra över alla byten och skänkes så jag har bytes/skänkes förbud fram till nyår. =( I och för sig kan jag förstå honom. Jobba heltid och sen göra en massa ärenden på det.
Alla har rätt till rent vatten kan man tycka. Nu är ju inte det sant tyvärr. Just nu har Musikhjälpen en insamling till just rätten till rent vatten. Alla som vill kan vara med och bidra. Vintagefabriken har startat en insamling kallad Blogghjälpen. Målet är att den gemensamma listan på bloggarna ska hunnit få ihop 100 namn innan söndag kväll. Jag som inte ska skicka några julkort i år ska skänka en slant istället. Rent vatten är en självklarhet så 100 kronor går till musikhjälpen. Har man tur så kanske man får sin låt spelad också. L valde tomten jag vill ha en riktig jul med busungarna så den får det bli. Sen ska hela familjen P välja en julklapp via Unicef också men det blir när S kommer hem. Sen hjälper jag ju blogghjälpen också. Så hur gör man för att vara med och bidra? Jo, man skickar ett SMS till 72 999 med belopp 50, 100 eller 200 + din låtönskning (låt, artist och ev motivering). Surfa sedan in till  Linda, Emma eller Louise, lämna en kommentar och sen så hjälper du till att fylla på deras lista.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...