torsdag 6 december 2012

Gäster i äppelträdet

Min bytarkompis har varit här på fika och byte.
Jag gjorde mandeltårta som vi kalasade på.
Vi hade solvärme till poolen. Poolen är ungefär 15 år gammal och en sån som står på marken med en uppblåsbar ring högst upp. En stor sak som hela familjen kan bada i. I år satte vi aldrig upp den. Av flera anledningar. Eftersom den är så gammal är vi rädda att den ska gå sönder. Vi böt till oss en studsmatta och barnen P ville ha den uppe istället för poolen. Förra året badade barnen P max 5 gånger i den. När min bytarkompis var här sist pratade vi om pooler, dom har en som står fast på marken. Den ville dom ha värme till. Vi sa då att vi hade solvärme. Dom ville då ha den och undrade om vi ville byta bort den och vad vi ville ha i såna fall.
Dom hade en elektrisk snöslunga som maken ville ha. Dom använde den inte för dom har för stor tomt och sladden räcker inte. Så den fick vi. =)
När jag satt vid makens bärbara dator i vardagsrummet tittade jag ut genom fönstret. Precis utanför fönstret växer vårat äppelträd. I äppelträdet satt två koltrastar och tittade på mig. När jag rörde mig flög den ena ner till vinbärsbuskarna som är under fönstret men den andra satt kvar och tittade på mig. Jag gick då ut och hängde upp talgbollar i trädet. Tyvärr blev dom rädda och flög iväg så så dom enda som har kalasat på dom är skatorna. När jag skulle ut till trädet fick jag pulsa i snö upp till låren. Snön kom till och med in i stövlarna. =( L och jag gick till skolan igår och idag. Maken har haft bilen. Igår var det snöstorm men marken var rätt bar. Idag var det snö upp till vaderna och inte skottat.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...