söndag 2 december 2012

Kalas, överraskningsmiddag och 25 kubik

En gång/år tror jag det är skickar kommunen en lapp där man ska skriva i sin vattenförbrukning och sen skicka tillbaka lappen till kommunen. Våran vattenförbrukning hade gått ner 25 kubik det här året. =) Vi har alltså gjort av med 25.000 liter vatten mindre i år tack vare små vattenspargrejer. =) Maken fick en snålspolande toalett när han  fyllde år. Så nu är båda våra toaletter snålspolande. Jag kör tvättmaskinen och diskamaskinen på energisparprogrammen. Det blir lika rent. När nu duschen är utbytt mot en mer vattensparande kommer vi kanske att spara mer vatten. Kranen i köket läcker bredvid så när den är bytt blir det nog lite mer. Sen har jag några till vattenspartips som jag gjorde mycket förut men slutat med som jag ska börja göra igen.
Mamma fyller år nästa vecka och idag var vi där på kalas. Presenterna var: yogamatta och yogadvd. En massa choklad från chokladfarbriken.
Sen var tårtan en present också. Elvis är mammas favorit så såklart prydde han tårtan. Fyllningen var pollyfluff och mosad banan. Väldigt gott.
Igår kväll skjutsade maken M till hans personaljulfest och L och jag fick för oss att vi skulle göra tre rätters middag för att överraska maken. Så det gjorde vi. =) Allt hade vi hemma. Till förrätt blev det avoccado med creme fraiche och stenbitsrom.
Varmrätt var roulader fyllda med whiskeysmakade grönmögelost (M hade köpt som provsmak) och pommes frites.
Efterrätt var creme brulee.
Annonsen i den lokala tidningen på dockskåpet gav inget samtal. Han som skulle komma idag via facebooks säljsida kom inte. =( Hon som skulle ha det om han inte kom hoppade av så det verkar som om dockskåpet får stanna här ett tag till. Sänka priset har jag ingen lust med. Bara ett dockskåp kostar 700 kronor. Elomvandlaren kostar 279 kronor. + möbler som kostar mellan 150 - 350 kronor/sats.
Från oss alla till er alla en riktigt trevlig första advent.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...