lördag 29 december 2012

Exploderande lampor och filmtajm

Maken och M är i Stöten hos husvagnen och åker slalom. S är på bio och mat med en kompis. S träffar kompisar varenda dag så det känns inte som att det blir så mycket familjemys som jag skulle önska. Eller rättare sagt S mys. Att då veta att S längtar tillbaka till over there och gärna kan se en framtid där känns så där. L och jag ska mysa med hemgjord hamburgare och hemgjorda macdonalds pommes frites. Om jag vågar ta fram fritösen vill säga. Jämt när maken är bortrest händer vissa oförklarliga saker. Saker går sönder eller värmeljus som är slocknade börjar brinna mitt i natten.
Idag gick L:s ena glödlampa sönder. Eller den har varit sönder ett tag men idag tröttnade jag på att knappt se på hennes rum så jag skruvade ur den och skulle byta den. Själva glödlampan lossade men inte koppen som satt kvar inne i lampan. När jag försökte få tag på den så exploderade den och det kom en massa svart rök. Jag är nu svartbränd på toppen av ena fingret där jag brände mig rejält av explossionen. Det slutade ryka på en gång och jag fick loss koppen med hjälp av en tång. Jag fick en surfplatta av maken i julklapp. Den vägrar starta. Med tanke på att jag inte blev så överförtjust i den och har använt den max 4 gånger så borde den inte vara sönder. S skulle visa mig en sak på surfplattan och den vägrade då starta.
L och jag har haft filmmys med fika under täcket i sängen. Filmen vi såg var Lorax som L fick i julklapp av mamma och pappa. En väldigt bra miljöfilm för barn. Fram för fler såna. =)
L har pysslat. Hon har gjort alla fyra Spinjitzuvapnen som Ninjago har. Kaststjärnor, svärd, lans och karatepinnar. Karatepinnarna sitter ihop med en isärklippt gummisnodd och går att kasta med på riktigt.
Frysen gapar inte tom på bröd men jag kände för att baka. Så jag bakade S favoritbröd - sirapslimpa.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...