söndag 30 december 2012

Hamstersår och försenad julklapp

Min farbror skulle inte komma på julafton sa han. Han säger det varje år men den brukar sluta med att han kommer ändå. I år var jag sjuk och orkade inte hålla på och tjafsa med honom. S skrev ett sms till min farbror där hon skrev att om han inte kom så skulle jag hämta honom. Han svarade aldrig så vi trodde att han inte skulle komma. Det enda han önskade sig i julklapp var en schwartzwaldtårta. Han älskar mina schwartzwaldtårtor och det var nog sagt på skämt men jag tänkte ge honom en i julklapp. Eftersom han inte skulle komma så gjorde jag aldrig någon. Han kom ändå och fick bara en almenacka med familjen P i julklapp och ingen schwartzwaldtårta.
Han ringde idag och ville komma imorgon. Hans kompis som brukar gilla att vara här hade sin mamma här. Och mamman ville träffa oss. =) Känns väldigt hedrande att kompisen pratat så väl om oss att mamman vill träffa oss. Så jag har bakat bottnar för att göra en schwatzwaldtårta och bjuda på. Eftersom vi äter den allihopa så blir det ju inte riktigt en julklapp men nästan.
Min farbror ville även ha S bullar. Så snälla S har bakat bullar idag. Jag kan inte baka bullar så hon hade fått baka en sats innan hon åkte ändå för att vi skulle klara oss. Maken och M är nu hemma från Stöten. Det hade varit bra väder och bra skidåkning.
Igår när L och jag klappade Pumba märkte vi att han hade ett sår på ryggen. Var det kommer ifrån vete katten. Han och Snöflinga bråkade en gång när dom fick träffas men det var ett bra tag sen så ett sår efter det borde ha läkt för länge sedan. Idag såg såret mycket bättre ut så han överlever nog och jag behöver inte lägga om det heller. Att få ett plåster eller tejp att fastna i hans päls är nog inte så lätt. När någon har sår i huvudet så brukar vi raka bort håret för att tejpen ska fastna lättare. Jag tror inte det skulle vara så lätt att raka Pumba heller.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...