onsdag 12 december 2012

121212

Inte varje dag man kan skriva 121212. =) Om en vecka kommer S hem från over there. Om 170 timmar landar hennes flygplan på Arlanda. =) Längtar.
För några år sedan hade jag en bok och en film som hette The secret - hemligheten. Jag tittade och läste ofta ofta och tog till mig allt som en svamp. Jag förändrade mitt sätt att tänka men när det som jag visualiserade inte hände så slutade jag. Jag sålde sen både boken och filmen. När L var bebis var jag med i en mammagrupp i kyrkan. Det var ingen grupp för mammor med bebisar utan en grupp för mammor med barn i alla åldrar. Där fanns det flera stycken med stora barn som varit hemma hela tiden med dom. Dom blev mina förebilder, jag ville också vara hemmamamma så länge. Eftersom det var en grupp som kyrkan hade var alla djupt troende. Jag tror att det finns något men jag går inte i kyrkan. Jag var med för jag kände ledaren, för att få träffa andra mammor och ha trevligt. Dom andra mammorna litade på att Gud skulle ge dom det dom behövde. Om barnen behövde nya byxor och pengarna var slut så skulle Gud ge dom byxorna ändå på något konstigt vis. Om pengar fattades till räkningarna - samma sak. Det konstiga i det hela var att det fungerade. Ungefär som The secret alltså. Jag som verkligen känner att jag kommer att kunna vara hemma igen och har försökt släppa taget på att ha kontroll hela tiden har nu fått uppleva samma sak. Låter konstigt och helflummigt.
Men när L hade vuxit ur sina jackor och blixtlåset gått sönder på den enda jackan hon hade i rätt storlek så var det en på Facebook som skänkte bort jackor. Dammsugaren gick sönder för ett tag sedan och jag har dammsugit med svärmors gamla dammsugare. Som suger som den vill och är väldigt tung att släpa på. Då var det en som skänkte bort en dammsugare. =) Maken var och hämtade den igår.
Igår var sista gången för L:s travkurs för i år. Nästa vecka är det avslutning och uppvisning. Gårdagens kurs var på den riktiga travbanan på andra sidan stora staden. L tyckte det var toppen att få trava på en riktig travbana. Alla barn fick rosett. L:s andra rosett. L har lite ridkläder som jag bytt till mig eller köpt på Tradera. Ridstrumpor och ridvantar är köpta av maken nya på det stora ridvaruhuset. Byxorna är L:s nästa storlek men dom börjar att bli för små. Säkerhetsvästen börjar också bli för liten. Nu när det är så kallt skulle hon dessutom behöva ha termoridbyxor. En av fröknarna lånade ut ett par överdragsbyxor till L igår.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...