onsdag 13 januari 2016

Veckans sparade pengar

En väldigt kort lista. Jobbar 75 % (jobbade alla dagar utom torsdag förra veckan) och pluggar 50 % (en uppsats som ska vara inne på fredag) så hinner inte med så mycket mer.

1 Gratishandlade på IKEA med presentkort jag fick av mamma i julklapp. Hyllor och back till Trofast hyllan vi köpte begagnad. Ljus, tuschpennor, krukor och en muffinsplåt blev det.

2 L hade en back till Trofasthyllan på sitt rum. S hade en kartong med hästar på. S rensade ur sin kartong och det blev så lite kvar att det fick plats i en annan korg som S hade. Hon gav hästkartongen till L som gav backen till mig. Vi behövde två backar men behövde bara köpa en.

3 Använt tygbindor ledig tid, natt och ledig dag.

4 Inte köpt något när jag jobbat långhelg.

5 Gjort vaniljsocker.

6 Maken, S och L var bjudna på julgransplundring till svärföräldrarna (M och jag jobbade). Jag skickade med några hemgjorda saffransskorpor som värdinnegåva.
7 Är LaRoche Posay familj och fick en laddning med 2 tvålar och 3 hudcremer igen.
8 S, jag och L skickade semlogram till mig, S och mamma så S och jag var på det ekologiska konditoriet och hämtade varsin gratissemla.

9 Dom hade semlor till halva priset från gårdagen så vi köpte varsin semla till maken och M med. (L gillar inte semlor så vi köpte en chokladboll till henne.)

10 Fick "'ärva" en filterhållare av S.
11 Fick en (tror det är tvättkorg eller en bebiskorg) av mamma. La alla gamla sparade nallar och lapptäckena som jag gjort i den. Nallarna och täckena har legat huller om buller i soffan förut.





Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...