onsdag 6 januari 2016

Veckans sparade pengar

Jag har börjat jobba 75 % på stora stadens sjukhus. Jag pluggar fortfarande 50 % så för närvarande är jag uppe i 125 %. Efter första dagen somnade jag klockan 9.00 på kvällen. Jag hade då jobbat kvällen före och låg vaken hela natten efter det. Så inte mycket tid över till spartips just nu.

1 Jag la tre krukväxter som var lite väl ledsna på komposten häromveckan. Efter det tyckte jag att jag hade två krukväxter för lite. Två porslinsblommeskott är planterade.
2 Jag ville ha en ställning att trä upp porslinsblomman på så jag bad maken om det. Han gjorde två stycken av material vi hade hemma.

3 Jag hade en liten provflaska med björkolja som jag försökt sälja men ingen nappat på. Jag började då använda den själv. Det är massageolja mot celluiter. Efter 3 dagars masserande har celluiterna minskat så en stor flaska björkolja är inhandlad. Jag jämförde priser. Den billigaste kostade 189 kronor, den dyraste 249 kronor.

4 Gjorde köpet via Refunder och fick tillbaka 5 %.

5 S, L och jag har ägnat oss åt seriös gratisshopping på det stora köpcentret på andra sidan stora staden.Vi använde presentkort som vi fick i julklapp. Kuponger som gav viss % på varan.
L:s och mina saker.
L:s träningstights som vi glömde på första bilden.
S saker.
6 Vi fikade även på Espresso house. Gratis med presentkort och en Chai latte gratis med appen. L och jag spelade Tre i rad medans S ville gå runt på HM ett tag till.

7 Bröt mitt köpstopp och köpte ett Luciatåg som jag velat ha jättelänge. Till mitt försvar får jag säga att jag gjorde det kvart över elva på kvällen. Jämförde priser. Den dyraste kostade över 1000 kronor. Den billigaste 449 kronor.

8 Skrev in en kod från Mecenat och fick 20 % rabatt = jag betalade 404 kronor.
9 Gick in via Refunder och får tillbaka 9 %.
10 Gjorde efterrätten av bonus"mat" sen jul. Chokladmoussen var gjord av ischoklad och pannacottan av skumtomtar.

11 Använde tygservetter på nyårsafton.

12 Dom röda tygservetterna sen julafton väntade jag med att tvätta tills jag böt ut juldukarna så tvättmaskinen blev full.

13 Köpt en trofast förvaringsmöbel. Vi hade redan en men jag fick den galna idén att vi skulle ha en till likadan och lägga ovanpå. Spelen är för många och maskeradkläderna som L har ligger i en annan förvaring mitt på golvet. Jag ville samla allt i en hylla. Nypris 745 kronor. Vi köpte en begagnad (vad annars) för 300 kronor.
14 S ville att vi skulle köpa hattar och ha på nyår. Vi hittade inga bra. Tur var väl det. I party crackerna som vi drog isär vid tolvslaget låg det varsin papperskrona. Dom är sparade så nästa nyår har vi 8 kronor att ha på huvudet.

15 Maken och S har 15 dagarshandlat på ICA. 980 kronor för maten och 179 kronor för S godis som hon vill ha med till USA gick det på.

16 Då gratishandlade dom ett pålägg och ett paket falafel från Findus.

17 Dom vita tygservetterna sen nyår tvättade jag när jag tvättade underkläder så att tvättmaskinen blev full.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...