onsdag 27 januari 2016

Veckans sparade pengar

En lite längre lista igen. =)

1 Lagat en av L:s vinterjackor.
2 Bakat frallor.
3 Bakat långpannebröd.

4 Hade bara en halv liter fil över (sen vi gjorde fisksås) så hade 5 dl fil och 5 dl mjölk i långpannebrödet istället för 1 liter fil.

5 Sorterat alla maskeradkläder igen och lämnat in 17 set till second hand affären för barnkläder.

6 Murgrönan på vardagsrumsbordet hade vissnat, planterade ett Saint Paula blad och ställde där istället.

7 Tackade nej till Miljonlotteriet som ringde och ville att jag skulle börja med deras lotter igen.

8 Maken har 15 dagars handlat på Willys. 846,40 gick det på.

9 Han köpte då gratis pålägg.

10 Eldat kalla dagar.

11 Maken har sotat braskaminen. Han har gått på sotarkurs men får bara sota våran kamin.

12 Sålt saker för 180 kronor.

13 Bytt till mig en tunika.

14 Bytt till mig ett hundtäcke.

15 Bytt till mig en flaska sköljmedel.
16 För ett bra tag sedan skaffade jag lotter i kombilotteriet till maken och mig. Man skulle få Iittala Origo muggar på köpet. Om man sedan skaffade autogiro så fick man ett presentkort på Coop på 500 kronor. Jag sa upp det sedan men vann en ny lott innan jag sa upp det. Det blev tydligen en vinst på den lotten också för igår i brevlådan låg det ett stort fat design Månses från Kombilotteriet.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...