fredag 22 januari 2016

Fullt upp

Det är fullt upp så inläggen är lika sällan som veckans sparade pengar var kort. Ska försöka skärpa mig. Det händer dock inte så mycket som jag tycker är värt att skriva om. Den här veckan har jag jobbar måndag och onsdag kväll. Tisdag och torsdag dag. Pluggat har jag inte gjort något då jag väntar på svar på den sista uppgiften och trodde att jag hade massor av tid på mig. Dock skulle ett pm på ämnet man ska skriva om vara inlämnat senast den 15 februari så det börjar bli dags att välja ämne.
Igår bakade jag för första gången (tror jag) sen pappa dog. Ostfrallor
och L:s favorit långpannebröd blev det.
Före jul lämnade jag in en massa kassar med lucia-, tomte- och maskeradkläder till en affär som säljer begagnade barnsaker på provision. 40 % av försäljningspriset får man. Jag fick 404 kronor. Igår efter jobbet sorterade jag alla maskeradkläderna. L och jag var där idag och lämnade in två kassar till med resten av maskeradkläderna. Halloweenkläderna är kvar dom tänkte jag lämna in i september/oktober. Allt hade blivit sålt utom en spindelmannendräkt och 3 tomtekläder.Hon skulle spara tomtekläderna och lägga ut i vinter igen och maskeradkläderna skulle få hänga tills dom blev sålda. Förutom att jobba rensar jag mest. Tänkte återfå bastun igen. Som just nu är vårat fjärde förråd (vi som skulle dra ner till två förråd).
Fick första lönespecen i e-brevlådan. Den visade ungefär 13.000 kronor mer än förut. =0 Utan ob. Jag ska dessutom gå upp till 80 % istället för 75 %. Jag slutar 15.00 när jag jobbar dag och då hinner jag inte rapportera klart om jag inte jobbar över så hädanefter ska jag sluta 15.30 istället och jobba 5 % mer.

1 kommentar:

Esbe sa...

Beklagar sorgen över din far.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...