lördag 16 januari 2016

Uppdrag 3 - pappershögar och extrauppdrag

Extrauppdraget var att skriva upp belöningar. Man ska skriva upp saker som man tycker om att göra. Man ska sen göra en belöning efter varje uppdrag man gjort. Det som jag tycker mest om att göra är att läsa. Vanliga böcker som jag väljer och inte skolböcker. Sista uppgiften i senaste kursen är inlämnad. Nu väntar jag bara på om den blir godkänd eller inte. Första och andra uppgiften är godkända så bara den kvar sen är den kursen också klar. Kvar är då "bara" uppsatsen. Den ska inte vara inne förens i juni så har tid på mig. Jag läser nog en vanlig bok eller två medans jag funderar på vad uppsatsen ska handla om. Hon jag skulle skriva med hoppade av så som det ser ut nu måste jag skriva själv.
Uppdraget den här veckan hos förvaringsdrottningen är att rensa i pappershögarna. Vi har (ska ha men det brukar funka si och så) papper på två ställen.
Dels i en låda i köket. Där samlas kvitton med all världens alla andra papper (recept bland annat, som ska provas innan dom skrivs in i receptpärmen). Min fryslista ligger där också.
Dels en brevkorg på kontoret. I den är 5 fack. Första facket är datorgrejer. Andra facket obetalda räkningar. Tredje facket betalda räkningar som väntar på att bli insatta i pärmar. Fjärde facket makens saker och femte facket mina saker. I makens och mitt fack ligger papper som inte passar i någon pärm men som ska sparas. Observera lapparna som sitter på så man ser var allt ska vara.
Dom två högarna med papper som inte ska finnas men som finns ändå är: uppe på mikron. På bänken i köket. Där lägger L alla sina läxpapper och skolböcker.
Vad som fanns på varje ställe skriver jag inte upp däremot skriver jag upp vad som försvann ut. I lådan i köket eldade jag upp alla kvitton som vi samlat på oss och några kvitton från Schenker paket från Tradera försäljningar jag gjort. Jag slängde även 3 prover på mattor som vi skickade efter för länge sen. Vi vill inte ha plastmattor längre. Gamla recept som jag inte ville ha kvar, gamla skolpapper efter L och diverse andra papper la jag i återvinningen.
Efter rensningen av mikropapprena så la jag dom som blev kvar i korglådan (se över).
Brevkorgen på kontoret är genomrensad för inte alls länge sen så inga papper försvann ut eller skulle sättas in där.
L:s läxhög ligger fortfarande kvar. Hon glömmer bort läxorna om jag lägger dom i en låda som jag gjorde förut.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...