lördag 2 januari 2016

Galna idéer och seriös gratisshopping

L, S och jag fick en massa presentkort i julklapp så vi har ägnat oss åt lite seriös gratisshopping på det stora köpcentret på andra sidan stora staden.
Vi hade även med lite kuponger som gav en viss % rabatt.
L köpte bland annat två träningstights på HM. Hon har shorts på gympan men det är hon enda tjejen som har så hon ville ha tights som dom andra tjejerna har. Hon köpte även ett par solglasögon där.
På Indiska köpte jag en topp till nyår. Första nya plagget jag köpt på säkert 10 år. Förutom trosor och strumpor. L och S köpte likadana byxor. På Lagerhaus köpte jag en liten springform. Jag ska ha den som form när jag gör hamburgerbröd och scones. Papperssugrör. Jag hittade inga i metall som var det jag var ute efter. På TGR köpte L en liten kundvagn (så hon slipper låna min hela tiden) och en studsboll som lyser när den studsar. På Ur och Penn köpte L ett paraply till halva priset. Hon har velat ha ett litet paraply i skolväskan hur länge som helst men jag har glömt det hela tiden. På bokaffären köpte L målarpennor. På Espresso house blev det en burk med Chai te att ta med hem och göra själv. Så gott.
Vi fikade även på Espresso house. Gratis med presentkort och appen. L och jag roade oss med att spela tre i rad medans S gick en stund till på HM.
S köpte strumpbyxor på HM. En silverring (till halva priset) på Ur och penn. Hårspännen och en tiara på Gina. Målarbok, färgpennor och en almanacka på bokaffären. Det enda vi betalade (läs jag) var lunchen. Resten var gratis med presentkort och rabatter.
I lekrummet som också är gästrum och bar står den en Trofast hylla som jag böt till mig. I den har vi alla våra spel. På bilden är bara några av spelen. Det står också en korg med maskeradkläder mitt på golvet. För att kunna samla alla spel och maskeradkläder på ett ställe så ville jag ha en hylla till. Jag fick då den galna idén att köpa en Trofast hylla till och ställa ovanpå. Nya på Ikea kostar 749 kronor. Vi betalade 300 kronor. Jag satte ut en efterlysning på FB. En kompis såg det och taggade mig i en säljannons som jag missat. Maken och S var och köpte den idag. Bild kommer när det är klart. Den ska byggas om lite + att vi eventuellt behöver ha fler hyllplan och lådor. Popcorn ville vara med på bilden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min mamma gick helt oväntat bort nu i december och vad jag mår dåligt över att jag inte tog mig mer tid att dricka kaffe med min mamma. Jag gillar ditt förslag att du vill dricka mer afternoon tea med din mamma :)

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...