onsdag 27 maj 2015

Veckans sparade pengar

Livet går vidare. Jag pendlar mellan sorg och apati. Jag försöker göra saker för att få annat att tänka på men har svårt för att ta tag i något.
1 14 dagars handlingen på Willys är avklarad. Den gick på 866,35 kronor. Maten i familjen P i maj har gått på ungefär 1500 kronor. Blir troligtvis en kompletteringshandling av mjölk innan månaden är slut men målet med mat för max 1750 kronor blev uppfyllt.
2 Gratis pizza och 3 gratis pålägg blev det bland annat handlat på 14 dagars handlingen.
3 Skickade in streckkoder och fick en handduk (frakt 35 kronor) från Estrella.
4 Gjorde 2 rabarberpajer av resterna av rabarberdrickan (blev nästan 4 liter).
5 Bakat sirapslimpa och långpannebröd.
6 Gjort vaniljsocker.

7 Lagat ett par av L:s tights.

8 Sålt saker för 456 kronor.

9 Jag ville ha blommor i krukan på framsidan men ville inte köpa så jag planterade frön av kruksolros och styvmorsviol som jag hade hemma. Nu är det bara att hoppas att dom tar sig.
10 Gjort ny granskottsirap. Världens bästa hostmedicin.

11 Silat av vitvinsvinägern. Efter att vinägermamman utvecklades tar det mellan 2 - 3 veckor så har jag en sats vinäger igen. Mamman är dock jättestor och dricker upp en hel del av vinet så vill någon ha en bit vinägermamma kommentera så skickar jag en.

12 Vann 160 kronor på en lott som jag vann hos Postkodlotteriet.
13 L och jag har ägnat oss åt seriös gratisshopping på det stora köpcentret på andra sidan stora staden. En pool gratis från BR. Vi hade presentkort som gällde på hela stora köpcentret. Det var 25% rabatt på poolen dessutom. Poolen vi hade till bollhavet har gått sönder och gick inte att laga.
14 På Jysk blev det ett nytt överkast till makens och min säng. En kudde till L:s stol som vi fick gratis. 2 rullar presentpapper. Det är mest julklappspapper vi har sparat. Allt gratis på presentkort som jag löste in från superpresentkort som jag fick när jag svarade på undersökningar om vårat kaffedrickande.

15 På Coop blev det gratis Pedigree (bytt till mig), Dentastixs (bytt till mig), pizza (bytt till mig), Felixsoppa (bytt till mig) och 3 Pärsons pålägg (vann 312 förpackningar).

16 Ville ha kort på min älskade E i en ram i vardagsrummet. Kort skrev jag ut på skrivaren med fotopapper som jag hade hemma. Ramen fick jag en som S hade och inte ville ha kvar.
17 Rivit alla ostkanter i frysen. Blev 6 200 grams påsar riven ost.

18 Gjort ny gurkmajonäs.

3 kommentarer:

Jannicka sa...

Är imponerad över ditt slit! Hur gjorde du vaniljsockret och sirapen?

Unknown sa...

Åh..jag har funderat på vad du får allt gratispålägg ifrån men nu så såg jag det :)

Liliumlis sa...

Hej! Har du kvar din vinägermamma? Jag skulle jättegärna vilja ha en liten bit!!
Vänligen,
Åsa

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...