fredag 15 maj 2015

Återvinnare och regnbågstårta (och tävlar)

Miljön ligger mig varmt om hjärtat.Återvinning och sopsortering också. Ju mindre sopor vi har desto gladare blir jag. Jag har nu tagit en examen i återvinning.
L hade namnsdag häromdagen och vi gjorde en tårta. Chokladen, marsipanrosen och marsipanlocket är sånt jag buzzar för Buzzador. Tre buzzare kan vinna bakprodukter från Odense för 400 kronor. Jag är med och hoppas på tur. #fikabuzz #bakabuzz #buzzador#odensemarsipan
Insidan fick jag också till. Jag skulle behövt mer fyllning så hade den varit helt perfekt. Bottnarna bakade jag själv. Jag gjorde en stor sats tårtbottensmet (mer än normalt) och delade upp den i fyra delar. Varje del färgade jag med karamellfärg innan jag gräddade dom. Fyllningen är vaniljmousse, skulle som sagt behövt vara dubbel sats av den. Blev lite torrt.
Maken är hemkommer från Norge och frysen är åter igen full med fisk. Med lite mer fisketurer i sommar så är vi helt självförsörjande till nästa år då maken åker till Norge igen. Han kom hem lagom tills L rum blev klart. Nästan, förvaring ska köpas, skrivbord ska säljas, mattan ska bytas och golvlister ska dit. Sänglampan borrade L och jag upp igår. Jag som brukar ha tummen mitt i handen har klarat av att borra upp allt på L:s rum. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...