fredag 22 maj 2015

Radiostjärna

Igår ringde min mobil, det var Jesse och Peter från Mix Megapol. Mitt vardagspussel tips var det bästa dom läst på länge så jag vann 500 kronor och en månadsförbrukning av V6 tuggummi. Jättekul. Jag väntar dock fortfarande på att V6 ska höra av sig. Intervjun eller vad man ska kalla det spelades upp på radion kvart över tre igår. Mitt tips var att elda en massa stearinljus då ser man inte dammråttorna och sparar på elräkningen. Hur mycket tuggummin som V6 vill att man ska tugga på en månad vet jag alltså inte än. Men Pärsons pålägg ville ju att man ska äta en förpackning (nästan) av deras pålägg varje dag, där vann jag ju 312 förpackningar som var en årsförbrukning. Tråkigt nog har jag inte lika tur i spel, det är tävlingarna där man ska motivera saker som går bra just nu. =)
Jag letar timjobb. Räkningarna överstiger inkomsterna (nya däck, nya bilen gick sönder, nya bilen behövde dragkrok mm) och just nu kan jag inte gå upp i %. Jag har kontaktat massor med chefer i kommunen men ingen har hört av sig mer än en. Jag var på intervju häromdagen och ska gå bredvid nästa vecka. =) Tycker det är lite konstigt. Kommunen (och landstinget) skriker efter sjuksköterskor, speciellt såna som bara vill jobba kvällar. Vi är få, väldigt få. Men men. Inte mitt problem. Jag kan lägga in en högre växel på sparandet och dom kan fortsätta ta in bemanningssköterskor.
Annars är det bara plugg plugg och hemmapyssel som står på schemat just nu.
Vaniljsocker är gjort. Jag gör eget. Prismässigt tjänar man inte så mycket på det men jag vet vad den är gjord av, köpt vaniljsocker innehåller oftast rötad granved istället för vaniljstång. Ett kilo vaniljsocker kostar 70 kronor för den billigaste. Hemgjort vaniljsocker kostar 66,25 för ett kilo. Men många bäckar små. 3,75 x 10 = 37,5 X 10 = 375 och så vidare.
Sirapslimpa och långpannebröd är bakat. S älskar sirapslimpa och snart är hon hemma igen. =)
Rabarberpaj är gjort av resterna från rabarberdrickan som jag satte i onsdags. Den är avsilad igår och blev nästan 4 liter.
14 dagars handlingen på Willys är avklarad av maken efter jobbet för att spara bensin. 866,35 kronor gick den på så lite mer än normalt men det är då mat som ska räcka i 14 dagar mot normalt 10 dagar. Hittills i maj har maten i familjen P gått på ungefär 1500 kronor. Första 14 dagars handlingen gick på 503,93, en extrahandling har det blivit för ungefär 150 kronor. Lite gratissaker blev det handlat. Pizza (bytt till mig) och 3 Pärsons pålägg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Kommer S hem nu eller ska hon tillbaka? Lite nyfiken bara;) Gunilla

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...