söndag 17 maj 2015

Tur som en tok

Förra veckan vann jag en årsförbrukning (312 förpackningar) av Pärsons tunna skivor. Jag böt bort några av dom, men märkte att gick förlorande ur bytet så jag behåller (eller ger bort till släkten) resten. Jag hade ingen aning om vad en förpackning kostade. L och jag handlade på Coop och vi köpte en skinka och en kalkon. 39,90 för den ena och 29,90 för den andra. Igår handlade maken på Coop (också helt gratis, nästan svärfars present köptes också) och på kvittot stod det att värdet/kupong var 100 kronor!!! Jag böt bort 5 stycken och fick en pizza och en lindt. Jag fick också betala frakten. Jag fick alltså ett värde på 90 kronor och hon fick ett värde på 500 kronor + att jag alltså fick betala 7 kronor för frimärket. Jag som tjurade till redan när jag trodde värdet var 40 kronor (200 kronor) i måndags. Gjort är gjort som S sa och jag gjorde väl hennes dag.
I torsdags fick jag reda på att jag fått ett paket från Procter och Gamble och maken hämtade det i lördags. Jag trodde det var tandkrämen från Bra vardag. Det var det inte. Det var mycket riktigt från Bra vardag men det var en eltandborste som jag vann i en tävling. =) När maken hämtade paketet hade dom en kampanj från ATG. Om man blev medlem så fick man en mugg med Vinnie på. L älskar hästar och hon älskar Vinnie i ATG reklamen så maken blev medlem och fick en mugg. L blev överlycklig. Han har inte spelat något än.
När maken ändå var och tog ut paket åkte han på ett köp. En korgbyrå till L:s rum. Nypris 1399 kronor, jag betalade 360 kronor.
Det som handlades gratis av maken på Coop var en pizza (den jag bytte till mig), en Pedigree, en Doggy (jag vet att man inte ska blanda foder och det gör vi inte heller, vi ger en fodersort i taget tills alla dom påsarna är slut då går vi successivt över till nästa), två kalkon och två skinka.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...