söndag 31 maj 2015

Mors dag

En rätt trevlig men vanlig dag med alla barn och föräldrar här på fika. Mammorna fick varsin korsordstidning (som jag fått gratis), varsin chokladask och varsin trisslott (jag glömde ta kort).
Tårtan var fylld med det vanliga med dekorerad med produkter från Odense som jag buzzar via Buzzador.
Presenterna till mig var: ett ost, salami, kex, oliv och soltorkade tomater fat från M. Ett diskställ från Ikea från maken och L (jag fick köpa och betala det själv). S hade med sig saker från USA som var både mors dags presenter och födelsedagspresent (hon missade ju min födelsedag i mars) så vad som var vad är lite svårt att säga. Jag fick Cool aid (är någon sorts saft men är pulver som används som karamellfärg i amerikanska sparböcker). En minion mjukis. En lönnbok (jättefin köpt seccond hand =) ).
Maken och S kompletteringshandlade mjölk, frukt och grönt igår och passade då på att köpa lite gratissaker. 2 pizza (böt till mig 10 pizzor mot Pärsons pålägg, hinner inte ta ut alla pålägg). Quorn som jag vann. Innocent på deras gör gott resa. Majskolvar som var Icas egna gratisvara. 3 Pärsons pålägg.
Dom tog även ut ett paket. Ett spisrengöringsset som jag fick för jag blev medlem på myBosch och svarade på frågor om min spis.

Från oss alla till er alla en riktigt god och glad mors dag.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...