måndag 25 maj 2015

Veckans rens ut och köpstopp

Veckans rens var trädgården. Jag har några rabatter som ska tas bort. Växthuset som jag fick gratis ska byggas upp först. En perenn ska växa upp mer först så den blir lättare att gräva upp. Blåbärsbusken funderar jag fortfarande på. Den har aldrig trivts hos oss. Staketet på framsidan ska bytas ut (staketet ligger på baksidan, det är det som satt där innan hallonhäcken). L:s rum är färdigrensat så jag har börjat smårensa lite andra områden i huset. Pannrummet där vi har L:s växa i kläder, återvinning, alla sparade presentpapper, tomma flaskor och burkar och en hel del annat var ett område.
1 garderob gett bort.
1 hundleksaks gris som Popcorn inte gillade gett bort.
3 flaskor lagt i återvinningen.
6 burkar lagt i återvinningen.
1 skolryggsäck som L inte använder längre gett till Myrorna.
1 armband med plastblommor som var sönder slängt.
1 pappersmask som var sönder lagd i återvinningen.
1 tropikhjälm (utklädning) som är för liten för alla gett till Myrorna.
1 Furby som inte fungerade lagd i elektronikåtervinningen.
1 Furby såld.
60 Pokemóngubbar och bollar sålda.
Summa: 77 saker.
Inget av plast i trädgården.
Köpstoppet har gått sådär. Fjortondagars handlingen på Willys är gjord. En korgbyrå till L:s rum är köpt (begagnad). Lite gratissaker och inte så gratissaker är köpta på det stora köpcentret på andra sidan stora staden dit L och jag åkte igår. Gratissakerna kommer under veckans sparade pengar och dom inte gratissakerna var: en ram (L behövde en till ram till sitt nya rum), en chiliplanta, en kruka och ett diskställ från IKEA. Diskstället är från L (och maken) till mig på mors dag. Chiliplantan och krukan hoppas jag jag kan få S eller M att sponsra till mors dags present. L och jag passade även på att äta lunch på IKEA. 89 kronor för två köttbullstallrikar, äppelmust till mig och mjölk till L.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...