fredag 29 maj 2015

Min tur fortsätter (i alla fall i tävlingar)

Först svar på en kommentar. Vaniljsocker använder jag det här receptet. Gransskottsirap blandar jag bara lika mycket granskott som socker i en burk och ställer i ett "soligt" fönster.Skaka om burken varje dag. Efter en till två månader har sockret smält och det har blivit sirap av det. Sila av granskotten och häll på flaska. Ungefär en msk vid hosta. Förvaras kallt.
 Häromdagen fick jag ett mail från Bamba.se att jag vunnit deras första bloggtävling. Jättekul. Jag vann en produktpåse värd 900 kronor. Påsen är beställd men jag har inte fått den än så vad den innehåller återstår att se.
På qourns sida på FB vann jag en produktcheck på en gratis qourn på vad man ville lägga på en qournburgare.
S har kommit hem från USA, äntligen. Tyvärr då bara över sommaren sen åker hon tillbaka för två års studier till. L och jag gjorde iordning hennes rum medans maken hämtade henne på Arlanda. I sängen strödde vi rosblad. Gjorda i tyg, dom luktar ros och vi köpte dom för säkert tio år sen.
I taket hängde vi ballonger som vi hade sparat från olika kalas och högtider.
Runt speglarna hängde vi serpentiner (hade vi också hemma). Sen plockade vi en bukett vårblommor och ställde på ena byrån med.
På vägen hem från Arlanda svängde maken och S förbi Barkaby och hämtade två gratis Loppi påsar. Innehållet i en påse var (förutom en massa rabattkuponger): hönökakor, Funs vaniljbollar, djurpasta, lakritsstång, Kaktus fruktrem, Goody godispåse, 2 provflaskor på Magnesium, en Loppi tidning och Weleda ringblommeolja.
S hade med sig presenter och några böcker som jag köpt på Amazon. Mina skoluppgifter är (förhoppningsvis) gjorda, jag har inte fått svar på sista uppgiften än. Så jag behöver annat att sätta näsan i än skolböcker så det passar ju bra. The moneyless man. How to survive without a salary. How to live without electricity and like it.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...