lördag 29 december 2007

Samlade igen

Maken, S och M kom hem från Stöten. Det hade varit kul förutom att alla tre hade kört omkull. M bröt som jag skrev igår skidan i sitt fall. Maken skrapade sönder ena armen i sitt fall och S slog i ena knät så hon linkar fram. Det var det jag visste - det är farligt att utöva sporter!
L och jag har ägnat en stor del av dagen åt att spela nästan alla hennes spel. Sen har vi sett Trolltider igen. Idag gillade L alla troll, då satt hon still och tittade men när trollen inte var i bild så lekte hon med annat.
Jag har rensat bland alla våra papper. Bankpapper, lönespecar, lånepapper mm. Det blev en hel hög som jag rensade ut som ska eldas i kaminen en vacker dag. Eller rättare sagt en kall dag! Jag har gått igenom våran budget för femtitolfte gången. Nu har jag ritat diagram på lånen vi har så vi kan se hur snabbt (förhoppningsvis) vi betalar av dom. Sen har jag gjort en budget på rörliga utgifter också. Vi har haft en på fasta utgifter länge nu men det är dom rörliga som sänker fartyget.
Jag visade maken och barnen trosan och toppen jag sydde igår. Dom blev inte så imponerade! Tror att det beror på att jag använde en vit t-shirt men barnens handavtryck på. Vart händerna hamnade på trosan och bh:n det får ni gissa själva?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...