söndag 30 december 2007

Gamla fynd

Kom på att mamma har en bakmaskin, samma modell som jag hade men som gick sönder i somras. Jag tog en rövare och ringde till henne och frågade om hon fortfarande använde den, vilket hon inte gjorde. Jag fick gärna "ärva" den av henne. Maken åkte dit och hämtade den när han skjutsade M till fotbollscupen som hans lag skulle spela idag. (Hur det gick på matcherna ska vi inte prata om här!) Jag har provbakat med den och den var lika bra som jag kom ihåg den. Sen kom jag på att vi hade en gammal fönsterlampa någonstans i förrådet. Jag vill ha en lampa modell skomakarlampa i det nya skåphörnet i köket. Vi har en sådan lampa som jag hade tänkt mig i köksfönstret. Men nu sitter den i kökshörnet. Lampan jag hittade i förrådet sitter i fönstret. Det blev jättebra. Ska visa en bild på hur kökshörnet blev, men det får vänta tills det är helt klart, det ska upp två hyllor bara.
L fick som jag skrev tidigare en trampbil i julklapp. Hon har kört runt runt inne. Nu börjar nyhetens behag att lägga sig (den har stått i vägen för mina tår ). Så idag fick trambilen flytta ut i garaget. Innan den flyttade in i sitt nya hem så tog maken och jag med L och hennes trampbil på en långpromenad/långtrampning. L trampade på hela tiden, men när vi kom hem sa hon att hon hade ont i benen.
L gillar fortfarande Trolltider. Idag har hon trollat sig till ett troll själv med svans och allt. När jag frågade henne vad hon hette svarade hon Daisy troll.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...