söndag 2 december 2007

Ljustankar

Idag fick vi äntligen tända första ljuset. Det går så sakteliga mot jul, jag älskar jul och julklappar och allt som hör julen till. Det är viktigt att inte glömma att blåsa ut ljusen bara. Det blir bra när jag får lite ljusstumpar igen så jag kan göra fler egna ljus. Har lite förslag i huvudet på ljus som jag vill göra. Skulle vilja kunna stöpa ljus på "riktigt" också men jag har aldrig provat på det. Kanske finns en bok på biblioteket om det. Funderar på att göra egna julkort i år men just nu känns det som om dagarna bara springer iväg så jag vet inte om jag hinner. Jag har dessutom massor av julkort kvar sen förra året så jag behöver inte köpa några nya.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...