torsdag 27 december 2007

Själva

Maken tog med sig M och S till husvagnen i Stöten för att åka skidor. Det betyder att L och jag är själva. Vilket vi brukar vara när dom andra är i skolan och på jobbet. Men då kommer dom hem framemot eftermiddagen/kvällen. Nu kommer dom inte hem förens på lördag. Två nätter själva! Jag är mörkrädd och kan knappt sova när jag är hemma själv. Jag ligger bara och lyssnar efter ljud hela tiden. Nu är jag ju inte riktigt själv men jag tror inte L kan "försvara" mig om det kommer någon så hon räknas liksom inte.
L och jag har spelat Förskolan ett dataspel hon fick i julklapp. Vi har spelat klart hela spelet. Sen har vi sett på en del av Trolltider (också en julklapp). Vilka minnen! Den gick som adventskalender när jag var liten och jag kommer ihåg att jag tyckte om den så det var spännande att se vad L tyckte. Hon tyckte också om den. Fast hon ville bara se trollen hela tiden. När trollen inte var med satt hon och sjöng "när trollmor har lagt sina elva små troll". Hon blev även förtjust i trollspöt som fen hade så det har vi gjort ett eget. Jag klippte en stjärna av en kartongbit. Sen målade vi den guld och strödde på glitter. Sen klistrade vi fast stjärnan på en ätpinne som vi hittade i en kökslåda.
Vi har även kokat saft, på resterna gjorde vi marmelad.
När jag gick förbi krubban såg jag att alla djuren var utspridda överallt. Eftersom jag hade sett L leka i krubban tidigare så frågade jag henne på skämt "vem har spridit ut alla djuren överallt?" L svarade jättefort "det var M". En väldigt genomskinlig lögn eftersom M inte är hemma. Det är konstigt L har hur mycket leksaker som helst, hon fick massor av nya leksaker i julklapp. Men det hon leker med är mina hushållsgrejer och julsakerna. För tillfället leker hon med: julbocken, en ekorre som är en skål till nötter och skedar med möss på.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...