onsdag 12 december 2007

Pepparkaksbak och påstvätt

L hade rullat sig i lera på dagis så när jag hämtade henne såg hon ut som en "lergumma". Jag hade en kompis på besök och vi skulle följa henne till bussen i samband med dagishämtningen. Busschauffören fick klotrunda ögon när han såg L och jag kunde nästan se honom dra en lättnande suck för att vi inte klev på. När vi kom hem så bakade vi lussebullar och pepparkakor. L valde formarna så istället för dom sedvanliga hjärtana så blev det Pippi, Lilla gubben, herr Nilsson, kaniner och ankfötter. Jag fuskade med några vanliga pepparkakor med.
Jag brukar diska påsar när jag diskar vanliga disken. Med påsar menar jag inte soppåsar utan 1 - 5 liters påsar som jag har bröd mm i. Jag gör det för att spara både miljö och pengar. Nackdelen är att dom samlas i diskstället och det tar jättelång tid innan dom torkar. Sen är det tråkigt också. Idag slängde jag in påsarna som skulle diskas i tvättmaskinen och det funkade jättebra. Nu slipper jag påsar överallt i köket. Jag dropptorkar all min tvätt så jag har inte tumlat påsarna om någon tänker ta efter min smarta ide.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...