söndag 9 december 2007

Kalas och glögg

Jag och barnen var och firade min mamma som fyllde 60 år häromdagen. Som jag skrev så smet dom hemifrån på den riktiga födelsedagen , men idag var det dags för kalas. Min morfar, en vän till honom och min farbror var också där. Maken var upptagen på annat håll. Mamma fick en chokladmassage av oss i present, ska bli intressant att höra vad hon tyckte om det när hon varit där. Dom bor nästan mitt inne i staden så det brukar vara svårt att hitta parkering och idag var det extra svårt. Jag cirkulerade runt med bilen i 15 minuter innan vi hittade en plats flera kvarter från där dom bor. Vi åt och åt och blev som stoppade korvar. Stackars M hade innebandy match precis efter vi kom därifrån. Det var tur att han inte fick någon boll rakt i magen då hade han väl kräkts!
Glöggen som jag satte för ett par veckor sedan var klar för att sila nu ska den bara stå på flaska en vecka sen är den helt klar. Jag gjorde glöggen på äppeljuice istället för svagdricka men det blev faktiskt riktigt bra. Vi var ju tvungna att provsmaka om den smakade lika gott som det brukar göra. Så nu ska jag göra glöggen på äpplejuice varje år. När man gör glögg på äpplejuice blir det mer som vitvinsglögg. Jag brukar göra en sats varje år och ge bort i julklappar eller istället för julblommor. Jag tillverkar egna etiketter och sätter på.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...