fredag 21 december 2007

Efterrätter

Maken skryter om alla julbord han har varit på med jobbet och kunder mm. Eftersom jag inte jobbar så det enda julbordet jag kommer till är det jag gör själv. Det gör mig inte så mycket för julmaten gör mig detsamma, men efterrätterna gör mig alldeles knäsvag och dregglig. Det vet maken så han lämnar väldigt mycket detaljer om efterrätterna på julborden och slutar inte förrens jag blir grön av avund. Hemma på julbordet är det maten man riktar in sig på sen brukar det vara en efterrätt. Men i år ska det bli ändring på det! Köpte ostkaka igår. Idag har jag bakat maränger och gjort chokladsås som på julafton ska förvandlas till marängsviss. Sen har jag bakat en kladdkaka som ska serveras med fruktcocktail. Ett efterrättsbord ska det bli. Måste bara komma ihåg att jag inte ska äta så mycket av maten innan.
Jag skulle ha jobbat ikväll och på söndag kväll men har haft ont i magen i flera dagar så jag har sjukanmält mig. Känner att jag skulle behöva äta en kur med Lanzo men medans jag äter dom får jag ännu mer ont i magen. Just nu mår jag lite illa också och det är pappas fel. Han älskar nötter så jag köpte jordnötter som jag ska göra jordnötssmör av och ge till honom i julklapp. Jag behöver inte alla nötterna så maken hällde upp några till kvällsmys. Eftersom vi mest har popcorn till mys så blir det nästan slagsmål om nötterna. Ju fortare man äter desto mer nötter får man. Om pappa inte gillade nötter och skulle få jordnötsmör hade jag aldrig köpt nötter och då hade jag aldrig ätit så fort att jag mådde illa efteråt. Alltså måste det vara hans fel. Och makens med förresten eftersom det var han som tog fram nötterna! Det kan ju inte vara mitt fel - att jag var för glupsk - nej.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...