onsdag 4 februari 2015

Veckans sparade pengar

1 S ville ha en skrivare. Det kostar multum att skriva ut saker på skolan och eftersom hon ska vara där i två år kommer det löna sig med en egen skrivare. Vi ska betala en del som alla hjärtans dags present. När jag anmälde mig till nyhetsbrevet (det funkade inte när S anmälde sig) fick S 10 dollar rabatt på skrivaren.

2 Delkurs 2 är godkänd och delkurs 3 är igång. Böckerna är beställda. I och för sig betalar jobbet dom men ändå. Jag beställde dom via gratisbio och hade en rabattkod genom Mecenat som gav 3 % rabatt.

3 Vi fick med foder som skulle räcka 1 månad när vi köpte Popcorn. Hon äter dock som en häst. Den minsta mängden som står på påsen att man ska ge dom, 0,5 dl/måltid. Enligt kenneln åt hon 1 msk/måltid. Det gör att fodret tagit slut på 2 veckor. Nytt foder är köpt av maken. Vi hade en rabattkupong på 50 kronor så vi fick fodret 50 kronor billigare.
4 L har sett Föräldrafällan flera gånger gratis via Viaplay. Lånad bild.
5 Gjort egna marknadskarameller istället för att åka till stora stadens marknad och köpa.
6 Min nya hobby är rabattkuponger och samlarkampanjer. Jag ville ha ett fodral att ha dom i. Fanns på Clas Olsson men så kom jag på det. Såna där små fotoböcker som man fick med gratis när man framkallade bilder var mycket bättre att ha dom i. L hade två stycken jag tog dom.

7 L:s bilder satte jag i en riktig fotopärm som jag hade över. L blev jätteglad och jag sparade en slant och blev också glad.
8 Bakat krämbullar och kanelbullar.
9 Fick en chokladkaka för att jag gick med i Postkodlotteriet. Jag skulle få 1000 kronor i superpresentkort så jag hoppas verkligen det kommer också. Jag avslutade efter en månad och vann det lotterna kostade men ändå. Jag gick bara med för superpresentkortet.
10 Bytt till mig ljuslyktor mot krukväxter som jag hade hemma.

11 Bakat med bakmaskinen.

12 Groddat alfalafa groddar. Jag skottar solrosfrö varje vecka men groddat har jag inte gjort på länge.

13 Vi fick tacokött, riven ost, ananas och en del grönsaker över efter fredags Tacon. På lördag kväll gjorde jag rest pizza. Botten och såsen var dom jag fick gratis från Ica. Fyllningen var tacokött på halva och ananas på halva. Osten över. Grönsakerna gjorde vi sallad av som vi åt till. Eftersom jag inte var säker på att maten skulle räcka så gjorde jag pommes frites och ett baby back ribb också som jag hade i frysen. Maten skulle nog ha räckt för det blev 2 matlådor också.

14 Sålt elementfläktarna för 500 kronor. Vi hade för kalla element för att dom skulle funka tyvärr.

15 Lagt upp en gratis annons på Tradera via Mecenat.
16 Gjort ströbröd av brödkanter jag sparat i frysen.

17 Gjort riven ost av ostkanter jag sparat i frysen.

18 Köpt färs på extrapris. 49,9 för blandfärsen och 59,9 för nötfärsen. Svenskt.

19 Sytt ett kaffefilter av ett gammalt lakan jag hade hemma. Vårat evighetsfilter gick sänder för ett tag sen och vi använde engångsfilter efter det.
20 Fick ett paket med Serla hushållsark för att jag skickat in Serla koder.
21 L fick en ram av S som S inte ville ha kvar. L ville ha ett kort på Popcorn i ramen. Jag skrev ut ett kort på våran skrivare. Vi hade fotopapper hemma.

22 Lagat L:s ena topp som var sönder.

23 Eldat kalla dagar.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...