fredag 13 februari 2015

Loppiblogbag

Jag fick den stora äran att få prova Loppiblogbag nystart.
Innehållet den här gången var: Blutsaft. Jag har alltid haft järnvärde som en spik men nu får jag såna blödningar ibland att mitt blodvärde troligtvis sjunker. Jag har aldrig varit och kollat det men är mer trött direkt efter mensen. Jag brukar då äta leverpastej och mår bättre. Maken är blodgivare och får då järntabletter. Jag har provat dom men blir så kass i magen. Maken brukar klara sig men nu brukar han också klaga på magbesvär i samband med järntabletterna. Så maken fick äran att dricka Blutsaft. Han blev mycket piggare. Efter att ha klagat på trötthet en längre tid så kändes det skönt att se honom piggare. Nu kanske det blir mer gjort här hemma. ;)
Ekomussli. Jag gör egen Start eftersom jag gillar Mussli med klumpar i men den här var god och jag kan tänka mig att köpa den igen. Det som jag kunde sakna i den var lite frukt eller bär. Jag fixade det genom att hälla i torkade hallon. Musslin är ekologisk och alla ingredienserna till den är odlade i Sörmland.
Kidszoo vitamintabletter. Det blev L som fick prova dom och hon gillade dom väldigt mycket. Så pass mycket att hon ville äta mer än en/dag. Tur att det var barnsäkert lock. Skämt åsido. Kidszoo är en mulitivitamintablett som innehåller naturliga färger och aromer.
Castus fruktstänger i smakerna jordgubb och blåbär. L gillade dom inte men jag och maken gjorde det. Smakade som en blandning av jordgubb/blåbär och russin. Perfekt snack eller istället för frukt när man är på utflykt eller som akutsnack i väskan. Innehåller inget socker, är rik på fibrer, utan konserveringsämnen och färgämnen.
Friggs hälsote Blåbär och Acai var ett gott te som jag hade med till jobbet igår och bjöd på. Alla vi tre som drack det tyckte det var jättegott. Det är ett rooiboste, naturligt fritt från koffein så det passar bra att dricka på kvällen.
Friggs riskakor med smak av chiafrö och havssalt. Hade jag också med till jobbet och bjöd på. Dom var också jättegoda och svåra att sluta äta. Tur att dom är så nyttiga. Dom var extra tunna och smakade gott av salt.
Friggs sockerbalans brustabletter. Innehåller krom som gör att blodsockret håller sig på en normal nivå så sötsuget minskar. Den innehåller även c-vitamin. Maken och jag burkar bosta oss med c-vitamin när vi känner att vi är på gång att bli sjuka. Så att den innehåller både krom (jag är extremt sötsugen nästan hela tiden) och c-vitamin är ett stort plus. Den hade en god smak av ananas och papaya.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...