torsdag 26 februari 2015

Bra gratisdagar

L går numera på en ridskola på andra sidan stora staden, vid det stora köpcentret. Jag gav maken lite ärenden att göra under tiden. Allt gratis. =)
Första stoppet var apoteket. Jag blev medlem i apoteket hjärtat och fick då beställa en babybox helt gratis. Den levererades till apoteket. Vi har ingen bebis men boxen innehåller en hel del som vi också kan använda. Innehåll: Tommee Tippee napp, Hjärtats bomullspinnar baby, Hjärtats våtservetter baby, Minicare Baby Wash Mousse, Bamse våtservetter by CCS, Salvemed plåster Aqua Cover Kids, Tröstisar gosedjursplåster, hemlig gåva från Apotek Hjärtat, fina varuprover från Multi-Mam, Sophie La Girafe, Bepanthen, Windi och Medela samt rabattkuponger till ett värde av över 1000 kr på produkter på apotek hjärtat.
Andra stoppet var Jysk. Jag hade ett presentkort på 450 kronor + en rabattkupong 10% som jag fick när jag började prenumerera på Jysk nyhetsbrev. Jag fick en efterlängtad rödrutig duk (italienska bord here I come) och så köpte vi en (två) presenter till M som fyller i april. Sista stoppet var Ikea. Där hade jag ett presentkort på 600 kronor som blev 2 krukor (alla krukor i vardagsrummet ska vara vita) och en present till till M.När maken kom hem visade det sig att krukorna var för stora och presenten till M var för liten så vi måste åka och byta dom. =(
Efter jobbet idag åkte maken till Citygross för den vanliga tiodagars handlingen. Dels gillar maken inte Coop, dels hade vi en rabattcheck på 10% på Citygross. Där köpte han (förutom den vanliga maten) gratis juice (popup kuponger Arla.se). Gratis Felix soppa (värvade en vän till Felix klubben).
Maten gick på 397,80 kronor. Jag har då räknat bort bindorna som kostade 26,50 eftersom man inte äter bindor. 2144,31 kronor har maten gått på i Familjen P i februari. Då har vi haft kalas för maken men en för hög summa. =(
På lördag tar nog L och jag en helt gratis dag på det stora köpcentret på andra sidan stora staden. Sakerna på Ikea ska bytas + att vi har en hel del andra gratissaker att lösa in. Maken vill inte lösa in hur många som helst. Han skäms då. Fast nu klagar han och gnäller inte längre utan tycker det är bra. =)
Nu lite skitsnack. När L var liten och jag var hemma på heltid köpte vi alltid det billigaste toapappret som fanns. Vi fick ta hit slamsugen ungefär en gång/år eftersom avloppet slammade igen. Det berodde på det billiga pappret som satte sig som proppar i rören. Vi köper nu alltid Lambi eller Serla (på rabatt såklart). Lambi är mjukare men tunnare, premierna där (jag samlar såklart koderna) är inte lika bra som Serla. Serla å andra sidan är tjockare och strävare. Nästan lite propp i rören varning. Så ibland lönar det sig att köpa lite dyrare saker - annars kan det bli stopp.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...