måndag 23 februari 2015

Veckans rens ut och köpstopp

Jag har jobbat fredag - söndag därav bloggtystnaden. En vecka då antalet utsaker kommer slå rekord. =) Den här veckan var det textiler som skulle rensas. Det var inte så länge sen som jag rensade dukar, sängkläder och handdukar så dom hoppade jag över. Gardiner, kuddar, täcken och filtar har jag rensat igenom. Det kom en räkning som maken och jag var säkra på att vi hade betalat. Alla fakturor, lånepapper och andra papper sitter i pärmar. Själva räkningarna sitter ihop med gem efter månaden dom är betalda. Den här räkningen satt själva räkningen ihop med fakturan. Det var alltså ingen del man rev av. Då ligger den bland räkningarna efter månaden. Om någon fattar. När maken och jag letade efter just den här räkningen (från april 2014, varför skickar man en räkning nu från en tjänst som utfördes i april 2014?) märkte vi att vi hade räkningar från 2008 och framåt sparade. Nu är alla räkningar från 2008 - 2013 uppeldade. Minst 200 papper blev det. En sak som vi märkte då var att antalet räkningar/månad har minskat markant. =) Dels för att vissa räkningar är e-fakturor och autogiro men också för att vi har dragit ner rejält på antalet räkningar.
1 krukväxt gett bort.
1 krukväxt lagd i komposten.
16 gardiner, gardinomtag och paradhanddukar lagda till Myrorna och till Röda korsets deponi.
1 överkast gett till Myrorna.
1 par av mina strumpor som hade mer hål än strumpa slängda.
200 (minst) gamla räkningar uppeldade.
46 Pet shop gubbar + massor av tillbehör till dom (minst 100 ihop) sålt. På bilden är gubbarna.
1 nattduksbord gett bort (fick 50 kronor i bensinpengar för vi levererade det men hade ändå ett ärende nästan bredvid).
3 änglar gett bort.
Sålt ett akvarium + en massa tillbehör.
Summa: 275 saker.
Inget gjort av plast bland textilierna så inget som ska bytas ut.
Köpstoppet har gått bra den här veckan också. 10 dagars handlingen på Willys är avklarad. Lite läkemedel är köpta. Bland annat avmaskningsmedel till Popcorn.
Sen har jag köpt en såssnipa. Det är en sån där sak som jag nästan alltid velat ha. Jag ska ha den som prydnad och kanske ha en Saint Paula i den. Det var en kompis till mig som sålde den på en av köp och säljsidorna. 70 kronor kostade den. =) Den är så fin och eftersom den har varit efterlängtad så ett bra köp fast jag egentligen har köpstopp.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...