onsdag 18 februari 2015

Veckans sparade pengar

En lång lista igen. =)

1 Reklamerade en burk majs från Coop som det låg en 2,5 cm lång sak i. Fick 100 kronor på mitt medmera kort.
2 Fick prova Loppiblogbag och fick en hög med saker gratis. Te, riskakor och sockerbalanstabletter från Friggs. Blutsaft. Ekomussli. Kidszoo vitamintabletter till L. Castus fruktstänger med smakerna jordgubb och blåbär.
3 Bakat chokladmuffins som vi hade som fika på alla hjärtans dag.
4 Gjort apelsinsaft och apelsinmarmelad på resterna.
 5 Löste in mitt superpresentkort som jag fick i julklapp av jobbet till ett presentkort på 450 kronor på Jysk.

6 Maken köpte pappas present. Han fick fiskpedikyr spa av oss. Med doktorsfiskar. Han provade det när dom var utomlands och gillade det. Maken betalade med friskvårdskuponger som han fick i julklapp så vi behövde inte betala något ur egen fika. Det kostade 550 kronor i normala fall.
7 L och jag smet ifrån maken och Popcorn och åkte till djuraffären på andra sidan stora staden. Coop. Vi tog även en fika inne på det stora köpcentret på Espresso house. Helt gratis. Jag fick ett presentkort i julklapp av svärmor och svärfar som gäller på alla affärer och restauranger inne på det stora köpcentret.
8 På djuraffären köpte vi en gratis hundgodis (den lilla gröna påsen). Jag instagrammade @Grizzly_zoo #gratisärgott och en bild på påsen. Vi köpte mer saker men resten fick vi betala för. Frön och sandpapper till Sky bland annat.

9 På Coop köpte vi en hel del gratis (resten på bilden). Pedigree foder (Pedigree valpklubben). Qourn (sms till 72130 för ett tag sen). Sagolika nyponsoppa och Rinkeby apelsinjuice (popupkuponger på arla.se). Parmesanost (kupong med zetapaketet från Buzzador).

10 Lagat en av mina toppar.

11 Började prenumerera på Jysk nyhetsbrev och fick 10 % rabatt på nästa köp. Jag ska ju köpa duk och presenter där för nummer 5.

12 Vi behövde byta kolsyrepatron. Surfade runt innan var det var billigast och hittade ÖoB där det bara kostade 39,90. Billigare än Ica där vi brukar göra det. Finns kanske billigare någon annanstans. Maken böt den på vägen hem från jobbet så ingen extra bensinkostnad. MediaMarkt vet jag är billiga men då är det 2 mil enkel resa dit.
13 Tänkte köpa philadelphiaost eller grädde och garnera muffinsen med men valde att göra egen glasyr av florsocker, vatten och röd karamellfärg.

14 Är en punkt som jag glömde förra veckan. Gjorde "dubbel" sats stek i crockpoten och frös halva till en ny måltid. Jättegott och så enkelt. Klyfta en lök och lägg på botten i crocken. Lägg på en stek (jag hade en nötstek). Salta och peppra. Häll över 2 dl grillolja. Låt stå på låg värme i 7 timmar.

15 Åt nuggets i lördagskväll och hade glömt köpa sötsur sås. Förut köpte vi aldrig färdigsås utan jag gjorde alltid egen så jag dammade av mitt recept och gjorde egen sötsursås.

16 Svarade på en kundundersökning i Coop panelen och får 5 % rabatt på nästa handling där som tack.

17 Kom på att det var onödigt att köpa orkidéer även om jag gärna skulle vilja ha två. Så jag planterade två dr Westerlunds blomskott istället.

18 Vann 460 kronor på Postkodlotteriet. Tecknade nya lotter som jag sa upp dagen efter för att få ett nytt superpresentkort på 1000 kronor.

19 Lagat ett par av L:s strumpor.

20 Maken har handlat tiodagars handlingen på Willys direkt efter jobbet. Han orkade tyvärr inte köpa några av gratissms varorna men köpte i alla fall ost som var på extrapris 29,90/kilo. 852 kronor kostade handlingen och är då mat som ska räcka i tiodagar + maten till makens kalas. Maten i februari har gått på mer än beräknat. Dels har vi börjat leta extrapriser igen och dels har vi som skrivet var haft kalas.
21 Bakat frallor.
22 Gjorde paj och pizza som vi bjöd på på makens kalas. Gjorde dom samtidigt som frallorna för att spara på ugnsvärmen. På bilden är pajen, glömde ta kort på pizzan.
23 Fick smakprover på mat till Popcorn gratis med posten. Hon får Pro Plan Puppy. Hennes ögon är dock lite rinnande och enligt en kompis som också har Bishoner kan det bero på fodret. Så jag tänkte prova en annan sort.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan? =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...