tisdag 10 februari 2015

Reklampaus - inredning och möbler

Vårat hem är en blandning av gammal och ännu äldre. Möblerna som vi har köpa nya kan man räkna på nästan ena handens fingrar. Det är en mix av ärvt, köpt begagnat, fått och bytt till oss. I vardagsrummet till exempel finns ett sideboard och en matsalsgrupp (ärvt efter mamma och pappa). Ett piano (ärvt efter min farmor). En skinnsoffa (bytt till mig). Ett soffbord, en bokhylla, en fotpall och en tvbänk (köpta nya för över 20 år sen när vi bodde tillsammans i våran första lägenhet). En byrå med ett akvarium på (ärvt efter makens mamma och pappa). En fåtölj och en fotpall (fick jag när jag fyllde 40 år). På golvet ligger två ärvda mattor och en matta som vi fick i förlovningspresent av min mamma och pappa. I taket hänger två lampor. En kristallkrona (ärvd efter min morfar och mormor). En lampa som det även är ljus i som jag bytte till mig från en kompis. På tavlorna sitter mest fotografier av barnen P och familjen P. I sideboardet står det två serviser. En Måsen som jag fick när jag var liten. En kopp eller tallrik varje gång jag fyllde eller i julklapp och det var såå tråkigt. Det uppskattar jag nu. En fiskservis som jag fick ärva efter min farmor. Varje gång jag ser den servisen tänker jag på henne. Vi har dock aldrig ätit på den sen jag fick ärva den. Ilva är ett möbelvaruhus på nätet som även säljer en massa inredningsprodukter. Dom finns både som webbshop och som en riktig affär i Malmö.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...