måndag 30 juni 2014

Veckans mål

En vecka med praktiskt taget alla mål avklarade. Rensat landen har jag fortfarande inte gjort. Regn och skurar. =( Landen = våra balkonglådor, tomatrabatten och morotslandet. Flädersaft är inte heller gjord. Jag är fortfarande i valet eller kvalet om jag ska göra mer flädersaft eller inte. Det är bara jag som dricker den och det är 6 flaskor kvar sen förra året. Flaskor har jag inte fått så många att jag kan göra hur mycket saft som helst att sälja heller.
Trädgård:
Rensa ogräs i landen.

Plantera mer kamomill.

Kanske plocka fläder.

Matlagning:
Börja göra turkisk yoghurt igen.

Börja göra vanlig yoghurt igen.

Göra jordgubbssaft.

Göra restsylt.

Göra rabarberdricka.

Göra rabarberpaj.

Kanske göra flädersaft.

Handling:
Köpa ananas och majs på utlänningsaffären.

Kolla in den nya Kina affären och kanske köpa sushi saker där. Jag älskar sushi men jag hatar priset på köpt sushi.

Gå på kyrkans loppis minst två gånger.

Övrigt:
Försöka få ta på fler flaskor.

Skjutsa L och en kompis till gratis bowlingen minst en gång.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...