söndag 7 oktober 2007

Utedag

Det har varit en gråmulen dag men L och jag har varit ute nästan hela dagen. Vi har krattat löv, vi har bara ett träd i trädgården men löven verkade som om dom kom från flera hundra träd. I alla fall kändes det så när vi krattade dom. Sen gick vi en promenad till den allmänna komposten och klippte av lite tallris som vi "planterade" i en kruka framför ytterdörren.
Maken kom hem välbehållen från Stöten. Vintertältet är väl fastspänt så det inte ska flyga bort i höststormarna. Får se när nästa resa dit blir. M och S gillar att åka skidor, men i vintras var det snö en väldigt kort period så det blev inte så mycket åka av. Dels beror det ju på hur mycket snö det är. Men det beror ju också på om M och S har ledigt från skolan och om maken kan ta ledigt då också. Sen ska ju jag helst inte jobba heller. Eftersom L är hemma med mig. Sen tar ju maken bilen så jag kan inte ta mig till jobbet heller. I och för sig går det bussar, men det känns inte så roligt att åka buss hem ensam klockan 22.00 på kvällen. Jag måste byta buss så det tar ungefär en timme hem.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...