onsdag 24 oktober 2007

Halsinfektion

L har hostat av och till, mest till i över en vecka nu så egentligen var det väl bara en tidsfråga innan jag skulle bli smittad. Jag har ätit Echinagard och sköljt näsan men vad hjälpte det? Nu har jag ont i halsen, är trång i bröstet och hostar jag med. Svär över att jag tog fredag och lördag kväll, känns inte som om jag orkar och kan jobba på ett bra tag framöver. Måste ha en väldigt känslig hals, varje gång jag blir förkyld så sätter det sig på halsen. Brukar bli hes också, såpass mycket att jag tappar rösten helt. Det hoppas jag innerligt att jag inte ska bli denna gång. Eftersom mitt främsta redskap när jag jobbar är telefonen. L fick i alla fall ta ett tidigt höstlov, ringde dagis och sa att hon inte kommer dit förrens efter lovet. Då har hon ett par extra dagar att kurera sig på.
Har "roat" mig med att gå till några av grannarna och samla begravningspengar. En av grannarna somnade in i den eviga sömnen förra veckan. Känns lite pinsamt för vissa av grannarna hälsar man bara på. Dom som jag gick till ville vara med allihopa i alla fall. Fast då var en inte hemma så jag ska prova imorgon igen. Det är alltid jag som ska gå när det ska vara insamlingar och går inte jag så går ingen. Det är 3:e grannen som har somnat in på kort tid nu. Så det känns som om jag börjar få in rutinen. Sorgligt men sant! Apropå sorgligt så visade S mig en sång igår som en 5-årig flicka har gjort till sin pappa som dog 11 september. Lyssna och gråt:

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...