onsdag 31 oktober 2007

Hostig natt

Hostade ikapp med M inatt. Känns som om jag knappt sovit någonting. Han började hosta så fort vi la oss. Sen hostade han fram till 1 ungefär när jag tog över. Jag hostade tills jag kräktes sen slutade jag vid 3 tiden då började M hosta igen. Annars mår jag nästan som vanligt idag, förutom ett par hostattacker i timmen.
Området jag skulle ha jobbat på ikväll svarade på mitt mail. Hon hade fixat en ersättare skrev hon så det var ingen som ringde och undrade vart jag var. Det har nämligen hänt en gång förut, fast då hade området som jag skulle ha jobbat på glömt att tala om att jag var inbokad för kvällen.
Eftersom jag har varit sjuk så känns det som om jag har legat efter lite med hushållssysslorna så jag har ägnat en stor del av dagen med att försöka komma ikapp. Jag har bla tvättat och lagt in tvätt för brinnande livet. Sen har jag sytt i en knapp i makens byxor. Knappen försvann på något konstigt vis när jag tvättade byxan. Jag vet inte om det var tvättmaskinen som var hungrig och svalde knappen. Hursom helst så letade jag reda på en passande knapp ur min knappskatt. Jag sparar alla knappar jag kommer över. Både från plagg jag kasserar och från knappar jag hittar. jag fick ärva skatten av min farmors syster så det finns många godbitar i den.

Jag har även fört över bilder från digitalkameran till en cdskiva så vi kan visa bilderna om vi vill. Jag snitsade till det hela genom att göra ett omslag till skivan. Sen fick maken göra en bild till själva skivan. Det hela blev mycket proffsigt gjort om jag får skryta lite.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...