söndag 21 oktober 2007

Klippdag

Idag har vi gjort massor av klipp. Dels har maken klippt mig och M. Jag har klippt L. Sen har vi gjort andra klipp också. Behövde ett nytt köksskåp till hålet i köket. När jag sökte bland annonserna på Blocket så fick man ett helt kök för 600 kronor. Det fanns kvar när vi ringde så idag hyrde maken en släpkärra och åkte och köpte kök. Eller köpte och köpte när han kom dit hade dom hittat ett litet hack i ena köksluckan så vi fick hela köket gratis. Eftersom vi bara ska använda stommen till ett eller två av skåpen så gjorde det ingenting. Sen hittade jag en fritös på samma sida. Dom som sålde fick vi tag i idag så maken köpte en fritös, en mikro till husvagnen, en elgrill, en fonduegryta och en stekhäll att ha på bordet för 250 kronor för allt. Sen hade jag satt in en annons på samma sida igen där jag sökte en trampbil som L som älskar bilar ska få i julklapp. Idag fick vi napp på den, annonsen hade suttit inne ett tag så jag trodde ingen skulle nappa. 100 kronor betalade vi. Så sammanlagt har vi lagt ut 350 kronor på: ett kök, en trampbil, en stekhäll, mikro, elgrill, fondueset och fritös. Snacka om både hårklipp och klipp!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...