torsdag 4 oktober 2007

Saknar S

S åkte på läger med sin konfirmationsgrupp och kommer hem imorgon. När någon i familjen är borta så känner jag mig helt tom och nästan som halv. Längtar efter henne. Hoppas hon har det bra.
Jobbade kvällen. Hade det lugnt till halv 7 sen fick vi massor av larm så vi fick köra som skottspolar. En dam långt ute på landet hade bröstsmärtor, en hade rosslig andning osv. Sen var det en dam som hade druckit Combivent det är ett läkemedel som man ska andas in, men hon drack det alltså. Jag ringde lungkliniken på sjukhuset. Läkarna där hade aldrig hört om någon som hade druckit det förut så dom fick sig ett gott skratt i alla fall.
Har fortfarande inte fått varken lön eller Tradera pengar. Hon jag jobbade med ikväll kom från det området som missat att betala mig. Hon blev så upprörd över det att hon sa till den sköterska som lämnade rapport till henne från hennes område att han skulle hälsa chefen " om S inte får sin lön kommer hon aldrig mer att jobba för oss". Det var ju inte alls meningen att hon skulle säga så, så jag hoppas verkligen att han inte hälsade chefen det. Visst vill jag ha min lön, men jag behöver ju även pengarna från fler kvällar i framtiden.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...