fredag 19 oktober 2007

Tjejkväll

S fyller 14 år imorgon och har tjejfest ikväll. Vi bjöd på fillipinsk buffé Så hela dagen nästan har gått åt till matlagning. Menyn som kommer att vara samma imorgon är: vårrullar, friterad kyckling, biff med bambuskott, nudelwok, adoboe och så klart ris. För tillfället är alla tjejerna ut i lekparken(!) så det känns lugnt igen. Det lät värre än en hönsgård, som dom kacklade.
L var på dagis igen efter att ha varit hemma i en vecka. Hon tyckte det var jätteroligt och ville inte gå hem. Varje dag innan hon ska till dagis så sätter jag upp hennes hår i antingen tofs eller flätor. Varje dag när jag hämtar henne är tofsarna borta. Så idag frågade jag henne varför hon inte har kvar tofsarna i håret efter dagis. Då svarade hon att det var en kille som drog ut dom på henne fast hon visste inte vad han hette. Det tyckte jag var rätt så gulligt.
Jag har även städat och bakat tårtbottnar till morgondagen. Att fritera kycklingen var ingen höjdare direkt eftersom fritösen gick sönder igår. Så fick vi fritera dom i en kastrull på spisen, det går ju det med, men det blir rökigare, mer passning, det stänker osv. Så nu ska jag leta efter en begagnad fritös.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...