torsdag 11 oktober 2007

Jobbjakt

Maken kom hem välbehållen från kursen. Hotellrummet hade varit så litet att han knappt kunde vända sig om utan fick backa ut. Sen hade det varit så lyhört att han hört rumsgrannen fisa. Förutom kursat hade dom haft kvällsaktiviteter. Dom hade haft vinprovning och matlagning. Maten bestod i att laga italiensk buffé. Hm.
När L var på kyrkis roade jag mig med att maila min före detta chef om timjobb. Jag mailade även en chef som hade avdelningen som vi slog ihop oss med under somrarna. Sen mailade jag dom två områdena som jag ansvarar för när jag jobbar på kvällarna men som jag aldrig har fått jobb direkt av. En av dom ringde nästan minuterna efter jag hade postat mailet och gav mig en kväll i november. Nu har jag i alla fall 2 kvällar i november. Hon skulle försöka ordna fram fler kvällar. Hennes "systrar" ville gärna jobba dagturer istället för kvällar så hon skulle se om någon ville byta tur.
L hostar, nyser och snorar hela tiden så hon ska vara hemma från dagis imorgon. Själv känner jag kli i halsen så jag ska skölja näsan med saltvatten ikväll i förebyggande syfte. Känns ungefär som att få en kallsup. L tycker att det kittlar så hon vill gärna vara med och skölja sin näsa. Men dom andra avstår fast jag säger att det är jättebra. Undrar varför?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...