lördag 26 december 2015

Upplevelser

Eftersom vi försöker dra ner på antalet prylar gillar jag att ge bort upplevelser, mat eller andra förbrukningsartiklar i present/julklapp. Mamma fick t ex att vi ska gå på afternoon tea i när hon fyllde.
Maken fick en whiskyprovning i julklapp av mig och L. Jag köpte den via upplevelser.com. Bilden är lånad från upplevelsers hemsida. Man kan söka på vilken stad man vill ha upplevelsen i. Man kan söka på om det är till kille eller tjej. Eller så kan man söka på kategorierna: Mat och Dryck. Hälsa och Skönhet. Motor och Adrenalin. Sport och Fritid. Djur och Natur. Kultur och Livsstil. Weekend och Övernattning. När maken fyller 50 å vår ska han få en ännu häftigare once in a lifetime upplevelse. Vad det är kan jag inte skriva eftersom han läser men den är också köpt där. Jag kan säga så mycket att den finns under Sport och Fritid.
Mamma och jag ska gå på chokladprovning en dag, också köpt via upplevelser.com. Har man svårt att välja vilken upplevelse man vill ge bort kan men ge bort ett presentkort så mottagaren får välja själv.
M fick köra Ferrai av mamma och pappa i julklapp en gång också köpt via upplevelser. Alla bilder har jag lånat från upplevelser.com sida. Det finns hur mycket upplevelser som helst att välja mellan så finns något för alla. Fiskpedikyr finns också. Det gav jag till pappa när han fyllde. Han var på fiskpedikyr i Turkiet och gillade det. Upplevelserna kostar från 99 kronor. Det är 45 dagars öppet köp på det man beställer. Sen har man 3 år på sig att göra upplevelsen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...