onsdag 16 december 2015

Veckans sparade pengar

Vi skulle ha åkt till Tomteland, Wasa bröds fabriksförsäljning, Iittala och Delicato outlet men fick vara hemma eftersom L och jag var för förkylda. Vi skulle ha sovit på Scandic, gratis med en frinatt. Vi hade två gratis inträde till Tomteland och skulle bara behövt betala en barnbiljett till L. Vi gjorde ugnspannkaka som vi skulle haft med som lunch. Men det sket sig alltså. =( Förkylningen (då även med feber) gjorde att jag missade min sista kväll i kommunen. Som tur var fick vi tillbaka våra Scandic poäng och kan ta ut en ny frinatt.

1 Gjorde dubbel sats risgrynsgröt.

2 Gjorde risgrynsgröten i tryck-kokaren så gick på halva tiden mot normalt.
3 Vann en återvinningsväska från Ikea på Återvinnarnas FB sida. Bilden är lånad från Ikea då min fortfarande ligger nerpackad. Jag har inte bestämt om jag ska behålla den eller ge bort den som present än.
4 Fick en OBH Nordica visptermometer som jag ska prova åt Trybe.

5 Beställt handskar från Reima åt L via Campadre. Jag använde koden SRE12150 och fick 150 kronors rabatt så behövde bara betala 49 kronor i frakt.

6 L behövde nya tights och lite fler långa tunikor. Lager 157 hade rea så köpte två par tights 60 kronor/styck eller 2 för 100 kronor. 2 långa tunikor ordinarie pris 250 kronor/styck nu 2 för 100 kronor.

7 Svarade på en kundundersökning på zoovillage och fick 200 kronor i presentkort. Köpte 3 Björn Borg trosor till L på rabatt och betalade 85 kronor med frakten på 39 kronor för dom.

8 Gjorde köpet via Refunder och fick tillbaka några kronor.
9 Fick ett sybord/lyrabord av en som gjorde sig av med möbler för hon skulle flytta. Sparkar mig själv i rumpan att jag inte tog symaskinsbordet också när jag hade chansen.
Jag har alltid önskat mig ett sybord eller sypuff och nu har jag ett. Var inte ett sånt som jag hade tänkt mig, men det här är mycket finare. Nu ska vi bara komma på var det ska stå och vad vi ska ha i det.

10 Sålt saker för 800 kronor.

11 Vi har bytt försäkringsbolag till Popcorn (se ett tidigare veckans sparade pengar). Jag valde autogiro och betalning månadsvis för att slippa den höga klumpsumman och för att slippa alla papper och ocr koder och annat. Om man valde att få papper hemskickat varje månad skulle man få betala avi avgift på 25 kronor. Jag som ville slippa alla papper valde att inte få det. Nu ska här kollas om alla andra företag som vi också har autogiro på som skickat papper månadsvis tar ut en aviavgift eller inte.
12 Maken hämtade ut paket och passade då på att gratishandla lite på Coop som ligger bredvid paketutlämningen. Pålägg (vann en årsförbrukning på FB), Västerbottenpaj (bytt till mig) och Kladdkaka cockies and creme (Klipster) blev det.
13 Hämtat böcker på bybiblioteket. Två skolböcker. En vegetarisk bok. Boken Ägodela. Jag har bara läst några sidor men tur att jag inte köpte den. Är hela boken lika tråkig så vet jag inte om jag klarar att läsa ut den.
Kort lista men det blir så när man är superförkyld och har ett arbete som ska vara inne om en vecka. Egentligen två veckor men jag vill vara klar innan jul. Sista kursen innan D-uppsatsen. Andra uppgiften av tre så börjar se slutet.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...