måndag 14 december 2015

Veckans ut

Området att rensa den här veckan var det som satt på väggarna, på anslagstavlor och på kylskåp. Kylskåpet rensade jag för några veckor sedan. Sakerna på väggarna vill vi ha kvar. Lite från anslagstavlorna försvann ut. Eftersom jag vann en hög med bakprodukter passade jag på att rensa igenom dom jag redan hade. Vissa saker gick ut 2013 och 2014 så dom gjorde jag mig av med. Jag brukar inte räkna förbrukningsartiklar och mat eftersom det kommer in och försvinner ut hela tiden. Den här gången gör jag ett undantag eftersom det inte försvann ut för det var slut utan för jag rensade bort det. Maken har rensat igenom husvagnsgrejerna så en hel del ut där med. Jag har dessutom rensat igenom alla tidningar. Så lite ut där också, massor ligger som säljes. En hög med kylskåpsmagneter ligger och väntar på att bli hämtade av en som ville ha den (skänkes).

4 teckningar från anslagstavlorna lagt i återvinningen.

8 glasyrer som gick ut 2013 lagt i komposten/återvinningen.

4 tårtdekorationsaskar som gick ut 2013 och 2014 lagt i komposten/återvinningen.

1 duk som hade en fläck som inte går bort lagt till Röda korsets deponi.

2 skrubbhandskar gett till Myrorna.

7 ramar gett bort.

1 parfym bytt bort.

9 olika förbandspåsar som från början legat i en första hjälpen kudde men nu låg i en låda som vi haft i husvagnen lagt i återvinningen/eldat upp/slängt. Dom gick ut 1994 så steriliseringen var borta sen länge så inget vi ville lägga på sår. Varje påse innehöll 4 sårtvättar, 2 torkar och ett eller flera förband = 63 saker ut.

8 kablar från husvagnen lagt i elektronikåtervinningen.

5 diverse prylar från husvagnen slängt.

1 termometer som låg i husvagnslådan där man tog tempen i armhålan i 10 minuter (dom vi har inne går på ungefär 1 minut) lagd i elektronikåtervinningen.

7 hyacintlökar (hittills kan bli fler) som inte ville komma igen sen förra året lagt i komposten.

5 krukor och 1 trasigt pynt från ovanstående slängt.

1 kaffefat som gått sönder slängt.

1 oöppnad flaska bio oil som jag fick gratis med något paket någon gång bytt bort.

10 hemgjorda näsdukar lagt i Röda korsets deponi. Vi använder toapapper när vi snyter oss, det lägger vi i komposten sen så blir inget avfall. Det skulle i såna fall vara kostnaden men med tanke på smittorisken ska man bara använda en näsduk en gång. Vilket gör att våra tio går åt på en gång så då skulle vi behöva många fler.

5 tidningar lagt i återvinningen.

1 grenkontakt som började spraka när vi satte på den lagt i elektronikåtervinningen.

Summa: 135 saker.

Vissa av kylskåpsmagneterna är av plast. Inget som jag kommer byta ut. Lite köpt har det blivit. Jag har köpt kläder till L på rea och nästan gratis, jag betalade bara frakten. Kläder till L får jag köpa.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...