måndag 28 december 2015

Veckans ut

Alla områden är genom rensade enligt boken Rensa ut och Lev lättare. Jag kommer dock fortsätta att rensa. Veckans ut kommer att försvinna och ersättas av veckans zero waste. Där jag ska försöka göra en sak ur varje grupp varje vecka. Grupperna är Refuse. Reduce, Reuse, Recycle och Rot. Köpstoppet kommer jag fortsätta med fast jag kommer inte vara lika strikt. Det är ju ingen idé att rensa ut 10 saker om man köper 10 nya saker. Plastbantningen kommer jag troligtvis också fortsätta med. När något går sönder kommer jag ersätta det med en icke plastsak. Det känns onödigt att skrota en fullt fungerande sak bara för den har fel material. Jag avslutar veckans ut med bravur. Antalet utsaker slår rekord. S har hoppat på renståget och hårdrensat sitt rum. Mycket där är dock ute till försäljning så inte massor ut än.

30 ++ papper från mitt kommunjobb lagda i återvinningen och uppeldade.

30 ++ papper sen min kurs i simple living på Medborgarskolan lagda i återvinningen eller uppeldade.

30 ++ papper efter S uppeldade.
2000 ++ bollhavsbollar och 1 pool sålda.

2 par pjäxor, 2 par skidor, 3 stjärtlappar, 1 tefat och 1 annan pulka till ett asylboende.

2 par skridskor som L vuxit ur sålt.

3 krukväxter som sett bättre dagar lagt i komposten.

Summa: 2015 saker.

Inget är handlat alls.

1 kommentar:

Esbe sa...

Härligt att du är på g :)

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...