onsdag 2 december 2015

Veckans sparade pengar

1 Fått 713 kronor från Google för ni kära läsare klickat.

2 Blivit medlem i ICAs kundpanel och får svara på undersökningar. Som betalning får jag poäng som kan bytas mot värdecheckar på ICA eller mot välgörenhet.

3 Jämfört Popcorns försäkring på olika bolag. Vårat bolag var nästan dubbelt så dyrt som dom andra. Med ungefär samma villkor. Så försäkringen är bytt.

4 Sålt saker för 1003 kronor (500 kronor av dom ska jag dock få i slutet av december av en kompis).

5 L behövde nya ridstrumpor, dom andra började bli för små + hade mer hål än strumpa. 2 nya par är inhandlade gratis med presentkort på Hööks.

6 L var hos tandläkaren (inga hål). Tandläkaren ligger i byn bredvid våran där det ekologiska konditoriet ligger. Så L och jag svängde in och köpte en saffranslängd (inte så ekonomiskt kanske men väldigt gott). Vi köpte även en full påse med fryst matbröd för 40 kronor (det är däremot ekonomiskt). Jag fick ner 5 påsar frallor i påsen. Sen tyckte L det var nog, jag hade nog fått i en till. Det var ungefär 8 frallor/påse = 40 stycken = 1 krona/styck.

7 Fick en liten påse kaffe på posten från Löfbergs lila.
8 Sytt 7 brödpåsar.

9 "Shoppat" "nya" kläder till L i växa i lådorna i källaren. Hon hade vuxit under natten (igen) så tröjorna satt på halva armarna.

10 Bytt till mig en flaska julmust.

11 Bytt till mig en klase bananer.

12 Beställde lite hallogenlampor på Ink club. Dom hade gratis frakt och rea på en av lampsorterna.

13 Gjorde köpet via Refunder så fick tillbaka 6 % = 25,50.

14 Använt tygbindor.

15 Tackade nej till Atlas (note till mig själv, säljaren hade samma namn som N i L:s klass) som erbjöd mig helt gratis grönt kaffe och glukosamider. Altas är svåra att avsluta och svåra att få tag på. Det är ett företag som bytt namn x antal gånger för dom fått för många anmälningar till konsumentverket på sig. Ibland klipper dom ihop ljudfiler så det låter som om man tackade ja till deras varor. Säljaren gjorde så jag sa ja två gånger. Jag tackade dock nej tack till paketet i slutet. Efter att jag kom på att man inte ska säga ja var jag knäpptyst ända tills hon frågade om jag bodde kvar på Xvägen, då sa jag nej tack. Hon ställde inte ens en fråga om jag ville ha det eller inte utan efter hon rabblat allt sa hon bor du kvar på Xvägen? Jag hoppas att fortsättningen inte följer men har en känsla av att den gör det.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...