söndag 20 oktober 2013

Veckans ut

Min garderob har fått sig en genom rensning. Jag har några favoriter som jag varierar mellan och resten av garderoben brukar bara hänga kvar. Jag har efter att jag fått/ bytt till mig kläder nästan mest kläder i familjen. Men använder kanske max 1/10 om ens det. Nattduksbordet har också fått sig en rensning.

18 kläder gett till Myrorna/min bytarkompis. (Skulle varit 20 men S tog två så dom är ju kvar i huset och räknas inte.)

Slängt 4 krukväxter i komposten.

Slängt en trasig ytterkruka.

Lagt två hängamplar som vi gjort av två stora konservburkar i metallåtervinningen.

Lagt 5 tidningar och broschyrer i pappersinsamlingen.

Eldat en hög med gamla födelsedagskort och alla hjärtans dags kort.

Lagt mina gamla glasögon till en glasögon insamling som skickar dom till någon som behöver ha dom bättre än mig.

Lagt en sovmask till Myrorna.

Slängt en kassabok som jag köpte för säkert 10 år sen och skrivit två sidor i i återvinningen.

Bytt bort 3 tupperware burkar.

En bok skickad till vändapåkronan.

Ett dataspel bytt bort och 2 dataspel lagt till Myrorna.
Min älskade sålåda som vi byggde av ett gammalt fönster bortbytt mot två lastpallar som vi ska förvara ved på. Så inget ut egentligen. Växthuset som vi fick ska stå där sålådan stod. Vi har tyvärr för liten tomt för båda.

Summa: 41 saker


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...