söndag 4 april 2010

Vinnaren av tvättnötterna är.........................

S och jag blev bjudna på lunch hos mamma och pappa. Lax med min favoritsås, creme fraiche blandad med stenbitsrom. Killarna och L kom lagom till fikat. Jag som fortfarande var mätt efter lunchen fick laga mat till resenärerna som var vrålhungriga. Jag hade tinat en stek så det var bara att ställa sig och tillaga den. Den sköter sig själv i kastrullen. problemet var S som inte äter kött så jag gjorde en laddning med linsbiffar till henne. Nu gjorde jag till frysen också så nästa gång det vankas kött, färs eller korv så kan hon få linsbiff i brist på annat. Jag gör alltid dubbel eller tredubbel sats stek också så att det räcker till flera gånger. Med sig hem hade dom massor med tvätt. Jag är inne på andra maskinen och måste tvätta en till. Tur att jag tvättar med tvättnötterna så jag inte spottar ut en massa skit i vattnet. Lunchen igår var ett minimerat påskbord, eller påsktallrik. Qournbullar (jag ville inte steka båda sorterna), ägg, lax och sill. Prinsar gillar jag inte, jansson glömde jag göra och potatis ville varken S eller jag ha.Äggen färgade jag som vanligt i alla fall. Inte en enda kärring såg jag. Det enda som kom var 3 påskgubbar. Så nu har vi godis så det räcker enda till jul nästan. Jag fick en rabattkupong på 100 kronor på Rusta, ingen köpgräns. Så innan maken for åkte han dit och köpte godis, racket och ratt till Wii - kostnad 0 kronor eftersom han använde checken. Dessutom köpte vi godis på Coop. 39.90 kilot.
Skutt fick äta upp alla solrosskotten som var kvar. Det blev bara stubb. Ärtskotten däremot växer så det knakar.Jag har läst The circle of simplicity av Cecile Andrews. Jag har läst den förut för flera år sedan. Då gillade jag den inte alls utan gav bort den på Bookmoch. Sen läste jag om Rik på riktigt som jag inte heller gillade för flera år sedan. Och älskade den. Rik på riktigt bygger lite på Circle of simplicity så jag mochade om den och läste om den. Och älskar den också. Jag tror att man måste vara i ett visst skede i livet för att gilla en viss sorts böcker. Jag var nog inte redo för dom förra gången jag läste dom. Nu är jag ännu mera peppad att gå en tidsverkstad. Tyvärr finns det ingen i våran stad men författarna till Rik på riktigt kan hjälpa en om man vill starta en. Jag känner mig nästan redo att leda en sån cirkel själv. Idag var sista dagen att tävla om tvättnötter. det var 5 stycken som ville vinna nötterna så jag la 5 lappar med siffrorna 1 - 5 på i ett påskägg och L fick dra en vinnare...........Kommentar nummer 1 är lycklig vinnare av tvättnötterna. Gratis klimatpiraten!!!! Jag har kvar din adress så nötterna kommer med posten.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...