tisdag 27 april 2010

Lagat, fyndat och bakat mera

S ska stå utanför en affär tillsammans med en kompis och sälja hemgjorda kakor. Kompisen har gjort det förut. Dom ska samla ihop till fickpengar till Spanien. Dom ska åka till Spanien med spanska gruppen i skolan den 5 maj. S skulle göra dammsugare.
Men jag vet inte vad hon gjorde för fel, dom blev jättetorra och ramlade isär hela tiden. det slutade med att jag fick ha på marsipan och choklad och att vi får behålla dom hemma. Istället gjorde hon två kladdkakor. Det hade gått bra sist.
Sen skulle hon ha med sig biskvier. Dom är inte chokladdoppade än. Jag hjälpte till så 1/3 ska vi behålla hemma.
Jag fick för mig att göra havrebollar så jag fick göra dubbel sats och S tar med sig hälften.
Min handväska börjar att bli rejält sliten. Jag köpte den för 50 kronor och har haft den i snart 2 år så det var ju bra ändå. Jag hade en handväska sparad i garderoben så jag tog fram den och skulle byta. Men den ena dragkedjan var sönder!! Det var därför jag köpte min 50 kronors väska. Slänga den hade jag ingen lust med. Köpa en helt ny handväska hade jag ännu mindre lust med. Så jag satte dit en tryck-knapp istället för dragkedjan.

Mina tights slits mellan låren hela tiden. Det blir små hål som jag försöker att laga. Men så kommer det lilla hålet tillbaka och tar med sig kompisar som gör att det blir stora hål som inte går att laga. Dom senaste tightsen som gick sönder har jag sytt om till tights till L. Jag har inte hunnit prova dom på henne än så jag vet inte om dom passar. Jag har fixat gratis biljetter till Astrid Lindgrens värld den 12 juni. För hela familjen, nästan M ville inte följa med så 4 biljetter ordnade jag bara. L längtar och längtar tillbaka så vi hade tänkt att åka och nu får vi gå in gratis. Problemet är bara att det bara gäller den dagen och jag jobbar. Tur att det finns något som heter semester eller komp. Sen har jag fixat gratis glasögon till både mig och maken. Hoppas jag i alla fall. Lenway har glasögonturne och var i våran stad idag. Man fick anmäla sig för flera veckor sedan och idag fick man ett mail med en länk till gratis glasögon sidan. Dom 333 första fick gratis glasögon. Jag tryckte hem ett par till mig och tänkte jag provar igen. Och det fungerade. Jag vet inte om jag får två par för jag tror att det egentligen var ett par/anmäld. Vi är närsynta båda två och har linser till vardags. Glasögonen har vi bara på kvällarna.


På dom senaste auktionerna på Tradera och på dom som pågår nu så har jag hittills tjänat 300 kronor. Jag hoppas att det blir fler bud och fler saker sålda innan torsdag men just nu är det 300 kronor. Det är vad en brikettpress kostar med porto, så den är beställd. Nu är det bara baksten, frukttork och keramisk kniv kvar. M och pappa kom hem från London igår. M ville stanna kvar han hade haft det underbart. Han hade köpt en krona till L från Towern. Det enda som kom med posten idag var den cd skiva till L. Jag skrev kupongen i hennes namn för hon blir så sur när hon aldrig får post. L älskar skivan och poppar på högsta volym och sjunger med i högan sky. Skivan var gratis för att jag skickat in streck-koder från yoghurt paket.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...