lördag 10 april 2010

Besviken

Jag har som jag skrivit förut en vill ha i köket lista. Jag lägger ut 10 saker på Tradera i veckan och har på det sättet fått ihop en juciepress och en kaffekvarn. Jag har snart fått ihop till nästa grej. Jag ska nästan bara bestämma vad det ska bli. Idag hade kyrkan loppis och vi hade en annons i lokala tidningen under säljes. Om allt blev sålt på loppis och på annonsen skulle jag ha tjänat 1000 kronor. Då skulle jag kunna köpa både baksten, frukttork och en sak till. Det är keramisk kniv, baguettplåt, brickettpress (ingen kökssak men en vill ha sak) och jäskorg kvar. Klockan 15.00 skulle man hämta grejerna som inte blev såld och pengarna.......... 96 kronor!!!!!!! Nästan alla saker kom med hem igen. Besviken. Dessutom har ingen ringt på annonsen, ännu mer besviken. Okey då det är bara att ta nya tag på Tradera. Ett par veckor till så får jag mina saker ändå. Då får jag ett negativt omdöme och tappar sugen helt. Hon skrev till mig att duplo helikoptern var sönder. Vilket den inte var när jag skickade den. Jag erbjöd då pengarna tillbaka. Vilket hon inte svarade på hon ger mig negativt istället. Känns hemskt. Känns som om jag aldrig mer vill sälja något på Tradera. Att jag har 1 negativt och 450 positiva spelar inte så stor roll. Jag ger inte omdöme förens den som köpt varan har gett mig omdöme, alltså kan jag ge henne vilket omdöme jag vill. Jag nästan känner hur hornen växer ut. Hon har 4 positiva så ett negativt ser sämre ut på henne än på mig. Jag hade tänkt att lägga ut vissa av sakerna som inte blev sålda på loppiset på Tradera + att jag har en massa smålego som jag också tänkt lägga ut. Suck. Det känns så ................. negativt att få negativt. Det förstörde hela min dag. Gardinstången i köket har suttit sen huset byggdes 1971 och är med all rätt väldigt sliten. Hållarna har vi limmat flera gånger. Stången är två delad. Jag fick ett presentkort på Ikea när jag fyllde år och tänkte ta en del av pengarna till att köpa en ny gardinstång. Men då måste jag slänga den andra och jag gillar inte att slänga saker. Alltså tänkte jag om. Jag hittade två oanvända hållare i förrådet bland gardinsakerna. Men behövde 4 stycken. Men det satt två stycken precis likadana på draperiet vid källardörren. Två av hållarna i köket var inte sönder så dom fick gå till källardörren och dom till källardörren fick gå till köket. Maken har dessutom snyggat till stången och limmat den så nu behöver vi inte köpa någon gardinstång längre. Och ännu bättre inte slänga någon gardinstång.
Jag brukar ha bakdag ungefär en gång i månaden. För att spara disk, tid och el brukar jag baka för hela månaden. Men så tänkte jag om. Det blir godare med färskt bröd. Så idag bakade jag bara en sort, sirapslimpa. Frysen är fortfarande full med storkok, matlådor och extrapriskött så ett månads bakning går inte ner. Det kanske blir lite tråkigt att äta samma bröd en vecka men jag får utvärdera om ett tag och se om jag går tillbaka i gamla vanor igen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...